Nekromanti Microsoft ÄR onda.

Anders Åstrand

Swordsman
Jag brukar höra till dem som suckar och börjar ignorera folk som helt kategoriskt dömer ut Microsoft och alla deras produkter, men nu är det dock bevisat att Microsoft är onda på riktigt.

Hur många timmar har man inte spenderat framför Minesweeper, helt säker på att den enda chansen man har att misslyckas är felgissningar på 50/50-rutor?

Vi har blivit förda bakom ljuset!

Något har hackat minesweeper (rent tekniskt letat upp var i datorminnet det sparar spelplanen och sedan tittat på det för att se var det ligger bomber) och upptäckt att spelet fuskar!

Ibland flyttar det bomber när man klickar på en ruta!

Jag förlorade just allt hopp om mänsklighetens godhet. Jag måste nog gå och dränka mig i sjön.

Källa

kefka

Hero
Hmm, intressant. Undrar om detta gäller för alla versioner eller bara vissa. Tyvärr skriver han inte vilket Minesweeper han testar, men jag gissar pà Vista, där är det nämligen modifierat sà att man aldrig dör pà det första klicket. Men à andra sidan när jag spelat har jag aldrig märkt att spelet gjort "fel". Om spelet dödar en pà en ruta där man "vet" att det inte är en mina skulle det ju märkas direkt.

Det kan alltsà bara vara pà sàdana rutor som man màste chansa pà som kan bytas ut. Om dessa ändringar sedan är helt slumpmässiga ändras ju inte spelmekaniken pà nàgot sätt, om de inte är det. Ja dà fuskar verkligen spelet. Fràgan är om det gör det lättare eller svàrare för spelaren.

Zanimar

Veteran
Men då kanske MS är goda om än i en kaotisk och smått obegriplig mening?!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Zanimar said:
Men då kanske MS är goda om än i en kaotisk och smått obegriplig mening?!
På samma sätt som den som blandar koks i hallonsylten kanske... Det mekanismen gör är ju att göra så att folk blir beroende fortare...

Zanimar

Veteran
krank said:
På samma sätt som den som blandar koks i hallonsylten kanske... Det mekanismen gör är ju att göra så att folk blir beroende fortare...
En synnerligen bra illustration av det sätt på vilket MS är goda. Och jag betvivlar inte för en sekund att deras avsikter (beroendet) syftar till något gott om än i samma kaotiska och smått obegripliga mening som tidigare nämnts.