TomasHVM
Swordsman
Nytt innlegg på Spillskaper-bloggen!
Her er innledningen:
Dette er en oversikt over de hoveddeler jeg mener metoden i ethvert klassisk rollespill består av, uansett om det er tilsikta eller ikke fra spillskaperens side. Det er seks hoveddeler:
- rituale
- ledelse
- gruppedynamikk
- dialog
- miljø
- mekanikk.
“Mekanikk” er det som tradisjonelt defineres som spillets metode, men min erfaring er at dette kun dekker de, nettopp; mekaniske delene av rollespillet. Resten av rollespillet er i høy grad avhengig av en levende og sammensatt sosial samhandling mellom spillerne.
(forsettes på bloggen)
Her er innledningen:
Dette er en oversikt over de hoveddeler jeg mener metoden i ethvert klassisk rollespill består av, uansett om det er tilsikta eller ikke fra spillskaperens side. Det er seks hoveddeler:
- rituale
- ledelse
- gruppedynamikk
- dialog
- miljø
- mekanikk.
“Mekanikk” er det som tradisjonelt defineres som spillets metode, men min erfaring er at dette kun dekker de, nettopp; mekaniske delene av rollespillet. Resten av rollespillet er i høy grad avhengig av en levende og sammensatt sosial samhandling mellom spillerne.
(forsettes på bloggen)