Metal Magic Challange I Omröstning

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,408
Location
Maastricht
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Du har missat att ha med ett av mina äventyr i omröstningen, Apsû. Det finns här:

 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Vad roligt! Jag ska läsa igenom och fundera. Det verkar som att Genesis bidrag inte kom med i omröstningen, men det är med i mappen.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,408
Location
Maastricht
Det är ju dessvärre 658 färre än önskat. Det vore roligt om fler tog del av alstren!
Tror vaniljmusikälskarna ( ;) ) ser ned på vår kära tävling som ska sprida ordet om råck.
Jag hänger inte i vrållådan. Men om någon gör det kan ni ju alltid sprida ordet om råck och be dem rösta.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,455
Location
Helsingborg
Först och främst: i princip alla bidrag såg ruskigt läckra ut designmässigt. Imponerande.

666 getter bär min vagn: Intressant med 12 rollpersoner. Texten är som något som kommer från Clive Barkers hjärna. Mest en massa strider som avlöser varandra.

A sun that never sets: Sagan om ringen. Stämningsfullt, men det känns som om det är skrivet från början till slut. Hade tjänat på att bearbetas några gånger, särskilt för att kunna få ned textmängden men ändå bibehålla stämningen.

<anti>HERO: Klockren pitch, särskilt fejkcitaten. Smart att låna bitar av regler för sådan här utmaning. Intressant värld med superhjältar födda ur covid-smitta. Spelet hade lika gärna kunnat vara samberättande och då kunnat haft en tydligare "game loop".

Apsû: Använd ett quija-bräde för att simulera Jumanji för att besöka olika elaka dimensionella väsen. Saknar motivation från rollpersonerna.

At the Heart of Winter: Det här måste ha tagit en stund. Sjukt högt produktionsvärde och stor textmängd; hade lätt kunnat säljas för 20$ på itch.io, om man jämför bland den halvfärdiga smörja som säljs där. Bra målande beskrivningar. Mycket att läsa upp för spelarna; pitchen fokuserar mer på stämning än sammanfatta vad scenariot går ut på.

De mystiska paddorna: Rymdgrodor återvänder till jorden. :heart: Bra relationer mellan spelledarpersoner, men hade hellre haft en karta som visade dem än en geografisk karta.

Fell sorcery abounds: Sagan om ringen-sandbox. Bra strukturerat, intressant med olika nivåer av information. Saknar motivation för rollpersonerna och en tydlig pitch.

Kelle-surut-soi: Roadtrip i symbolism. Jobbar med suggestion. Går att spela flera gånger på grund av detta. Kan vara svårt att sätta sig in i om man är ovan samberättare.

The Fiery Blood: Älskar stilen texten är skriven på, hur den får världen att kännas främmande och hur texten kompletterar bilderna. Jag förstår dock inte jag ska använda vad jag läser.
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
At the Heart of Winter: Det här måste ha tagit en stund. Sjukt högt produktionsvärde och stor textmängd; hade lätt kunnat säljas för 20$ på itch.io, om man jämför bland den halvfärdiga smörja som säljs där. Bra målande beskrivningar. Mycket att läsa upp för spelarna; pitchen fokuserar mer på stämning än sammanfatta vad scenariot går ut på.
Det här gjorde min dag ❤ Det tog ca 14 timmar att göra allt :) jag hade ju bara 36 timmar på mig innan tävlingen tog slut. Mest tid tog det att få allt plats, själva layouten (använder word).
 
Top