Nekromanti Metal magi

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Kan man använda eller skapa metal med magi?"

Skapa metall är lite svårt. Du kan med alkemi förändra ett ämne till metall, men det kräver en del jobb.

Använda metall är inga problem, och det tillhör mycket korrekt geotropi.
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Skapa metall är lite svårt. Du kan med alkemi förändra ett ämne till metall, men det kräver en del jobb

Okay, det här med alkemi och resonans riktningar....
Kan jag med alkemi förvandla vatten till en metall och isåfall, skulle det vara genomskinligt, flytande, fast eller?
Vad händer ifall jag plockar bort (tror det var massa som var en, eller var det vikt...) ur ett föremål, får jag en heliumballong, ett gravitationsförnekande föremål eller ett synnerligen lätt föremål?
Jag har inte förstått det här riktigt..

MVH David Kamali
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag har inte förstått det här riktigt.."

Det är mycket enkelt: varje resonansriktning motsvarar en egenskap, till exempel vikt. Tar man bort den egenskapen så har den inte egenskapen, i det här fallet ingen vikt. Det är ett synnerligen lätt föremål. Ändrar man egenskapen så får man en annat värde på den egenskapen. Man kan således göra ett föremål dubbelt så tungt genom att ändra just frekvensen för riktningen "vikt". Det är bara att experimentera hejvilt.

Ska du göra lite vatten till en metall så är det inte så mycket du behöver göra. Det finns flytande metaller, så viskositeten behöver vi inte ändra. Det finns lätta metaller, så vikten behöver vi inte heller ändra. Det finns dock inga genomskinliga metaller, och metaller brukar vara glänsande, så de två egenskaperna behöver vi ändra så att vattnet blir ogenomskinligt och glänsande.
 

Qui

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
44
Location
Hunnebostrand
Detta är mycket fascinerande men vad är det praktiska användnings området?

Är det oändligt med guld som lockar eller finns det något ädlare mål?
 

Gunnar_UBBT

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
74
Heavy Metal

Långt hår verkar vara en förutsättning också, eller är det bara ett villospår? /images/icons/cool.gif
 
Joined
24 Mar 2002
Messages
330
Re: Heavy Metal

Då ska det va en bra sångare också vissa band har så dåliga sångare så att man nästan spyr.
 

Lucifer

Veteran
Joined
24 Sep 2001
Messages
154
Location
Stockholm
Re: Heavy Metal

Man behöver inte lyssna på de banden.
För övrigt så räknar jag mig själv i högsta grad som hårdrockare o jag är inte långhårig.
Nä nu känns det som att man börjar komma en bit i från rollspelet.
 
Joined
24 Mar 2002
Messages
330
Re: Heavy Metal

Man behöver inte lyssna på de banden.

Jag lyssnar inte på dom jag säger bara att dom sjunger extremt dåligt

För övrigt så räknar jag mig själv i högsta grad som hårdrockare o jag är inte långhårig.

På mig här just det långa håret börgat komma men det är ju självklart inget måste, ta Iron Maidens och Judas Priests sångare som exempel dom är kort klippta./images/icons/clever.gif

Nä nu känns det som att man börjar komma en bit i från rollspelet.

Nä, säger du det!
 
Top