Nekromanti Mest..

happypuppie2

Veteran
Joined
23 Dec 2001
Messages
62
Location
Göteborg
Vilket folkslag är mest spelat, och i vilket land...
Vi spelar mest i Asharien och i Soldarn, kanske för att vi/jag köpte Asharien&Soldarn boken...
 

Frank_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
97
Location
Kallhäll, Järfälla
Till en början var det mest (och väldigt mycket i) Asharien och ibland Soldarn (innan ens modulen kom ut). Sedan Alarinn (som léaramalver) och nu Consaber som vi spelat på sen modulen kom ut. Dock inget krig ännu... Nästa plan är förmodligen Jargien, och den här gången ska vi inte vänta på någon modul. Onödigt tidsslöseri.

/Frank /images/icons/frank.gif, sittandes på sin gyllene SL-tron
 

Glittergrus

Veteran
Joined
29 Mar 2001
Messages
120
Location
Eskilstuna
Om vi ska se det ur en logiskaspekt så bör ju Vanarer var mest spelade folksalget eftersom de är flest till antalet men jag skulle tro att de mest spelade är antingen alver eller dvärgar.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Ligger inte Sunari Skogen i Asharien ??? Jo, det gör den.
Och vilken ras bor det flest av i Sunari Skogen ??? Jo, det ska du få veta, Sanari alver.
Är det inte Asharier(Vanarer) och Soldier(Vanarer) som "regerar" i Asharien och Soldarn ??? Jo, det gör dom.
Och är det inte Thism som ingår i Sanari-alliansen och gör allt en Sanari alv säger ??? Jo, det gör dom.

Hoppas alla dina frågor fick svar /images/icons/crazy.gif
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Vi har mest hållit till på Asharina, men jag har även en förkärlek för det Cirefaliska samväldet, som jag tycker har kommit lite i skymundan.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,910
Location
Barcelona
OT

Det gud inte vet, det vet jag och eftersom gud inte existerar vet jag allt.

Men om gud finns så vet du ju, uppenbarligen, ingenting. Inte heller huruvida gud finns eller inte.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Inte i vår spelgrupp. Där är vanarer helt klart överrepresenterade. De andra folkslagen är kanske en tiondel så många som vanarerna. Kanske för att vanarer är bäst spelbara eftersom de kan vara nästan vad som helst till skillnad från alverna, dvärgarna, tirakerna o.s.v.
 

NoCarrier

Veteran
Joined
10 Jan 2002
Messages
12
Location
Göteborg
Har spelat nästan uteslutande på Asharina-halvön. Det finns väldigt mycket att göra där, men jag har blivit lite lockad av att använda den inköpta Consaber-modulen lite grann också.
Angående raser är det lite många alver och dvärgar just nu, hade ett tag en väldigt stor spelgrupp och då gjorde inte så mycket att 2 av tolv var alver. Men sen har större delen av gruppen fått fullt upp med annat och nu är det bara två alver, en dvärg och en människa som spelar för det mesta. Funkar inte lika bra mellan alverna och dvärgen när det inte finns särskilt mycket vanarer som buffert emellan dem. /images/icons/smile.gif
 
Top