Mekanurg;n332312 said:Romersk kampanj som utspelar sig i Galatien (centrala Turkiet) kring år 70. Vi spelar några romerska höjdare, varav en är ny provinsguvernör. Landsbygden hemsöks av ett hemskt rovdjur, och vi leder våra mannar på jakt. (Jag spelade grekisk stoisk filosof så jag var observatör.)
Det visar sig vara en tiger som kommit vilse från Persien. Gruppens kaxigaste officer avancerar mot tigern. Tigerns attack hamnar mitt i den stora legionärsskölden. Mottattacken, ett gladiushugg, träffar tigern i huvudet och ger maxskada: direkt dödande träff.
Nässe;n332313 said:Det låter som en helt fantastisk kampanj, skulle gärna höra mer! Vilket system körde ni?
Mekanurg;n332323 said:Det var ett hemmabygge vi körde i slutet av 1980-talet. BRP 1T100 med husregler.
Henke;n332324 said:Undrar om detta låg till grund för (eller eventuellt är frukten av) ditt förslag på en romersk dod som röstades ner hos äventyrsspel? (Tror det går att läsa om i boken om Äventyrsspel).
just när jag läste det i boken så lät det som ett smått vansinnigt förslag, men utifrån den hör beskrivningen känns det otroligt spännande och facinerande.
Ber med andra ord om ursäkt för min förutfattade mening.![]()