Nekromanti Mest användbara böcker

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Vilka böcker förutom PHB, DMG, MM och er setting är det ni använder er mest av när ni skriver era kampanjer, äventyr och rollpersoner?

Själv har jag kommit fram till att min mest använda bok är Seafarers handbook tätt följt av Manual of the Planes. Någonting säger mig att Stronghold builders handbook kommer att användas en hel del också.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Användbara böcker.

Nu var det ju ett tag sedan jag skrev en kampanj. Men efter att ha läst igenom de senaste tillbehören som kommit ut måste jag säga att mycket inspiration har läckt ut från Manual of the Planes och Deities and Demigods.

Fast det är klart, när jag börjat fila på min lilla Far Realm-kampanj är det ju faktiskt Psionics Handbook som givit mest inspiration, åtminstone till hur världen ska fungera. Massor av roliga idéer med Psi-poliser och ett kast-system efter psionisk förmåga till exempel.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
MIna böcker

Förutom PH, DMG och MM: Creature Collection I och II (för inspiration), Traps& Treachery (också för inspiration), allt som skrivs av Monte Cook (för att kolla hur han framställer reglerna). /M
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag använder, förutom de böcker du räknade upp, de olika böckerna för varje klass. Tome and Blood, Sword and Fist och Song and Silence. Sen finns det två till som inte jag har tillgång till.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Den bok jag nästan jämt återvänder till när jag skriver är Creative Campaigning, en SL-bok till AD&D 2nd edition, oavsett spel. Till 3E har jag inget förutom grundböckerna utan det går lika bra med de gamla böckerna.
 

Clas

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
71
Location
Göteborg
I samma serie kom också The Complete Book of Villain och Campain Sourcebook men dessa är väl hopplösa att komma över numer. I samma serie var ju de gröna böckerna med RL teman som Kelter och 30-åriga kriget.
Talar man om CC kan man också nämna Relics and Rituals men många mycket användbara nya formler.
Quick Sober som botar både fylla och baksmälla var min stora favorit.
Vad jag saknar i E3 är de breda, inspirerande böckerna som man kan läsa för att få ideer. /images/icons/scream.gif
 
Top