Nekromanti Messias

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Daak har haft kända inkarnater på Mundana, iallafall påstådda sådana, som skulle kunna jämföras med Messias. Jordesoldaten var väll den första följd av Ljusbringaren som om jag inte minns helt fel startade reningen av Jargien, men jag kan ha jävligt fel... Minnet i denna fråga är inte vad det en gång varit...

Och om du känner för att slänga in en ny inkarnat av Daak är väl det helt okej... Det finns fortfarande många otrogna hundar kvar att mata den renande elden med...
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Det finns en del skillnader mellan Daak och kristendom (den senare är hursomhelst otroligt splittrad). Det är därför sannolikt att teorier om Messias skulle kunna komma, mne det finns ett stort hinder. Messiasteorier uppkom i Palestina efter att Israel splittrats. Teorierna gick bl a ut på att Israel skulle återupprättas, och denna gång skulle landet styras rättfärdigt och fritt från synd (denna synd var då anledningen till monarkins sönderfall, läs Amos i Gamla Testamentet för mer djup). Jesus uppträdde under en tid av ockupation, vilket torde hjälpt hans framgång. Däremot är Messiasteorier i Jargiska Kejsardömet en angrepp mot just kejsardömet.

Mitt råd är därför att jargierna talar om domedag snarare än revolution (vilket Messias faktiskt kan handla om).

Här sitter vi runt borde', och vi väntar på den smorde
Utomordentligt julrim av avatarex
 
Top