Nekromanti Mera Rhapsody..

NeuroM

Veteran
Joined
29 Jul 2000
Messages
51
Location
Södertälje
Rhapsody har ju gjort en till skiva som heter Symphony of the Enchanted lands...den är nästa bättre än legendary...tycker jag....och så har vi ju Luca Turilli : Kings of the Nordic Twillight..Turilli är Rhapsody-gittaristens soloprojekt och är också den som ett AD&D äventyr som utspelar sig på snöiga vidder....sen kommer ju även Rhapsody men en ny skiva i oktober som kommer hete "dawn of victory"

soon comes the future then we will die....
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Rhapsody har ju gjort en till skiva som heter Symphony of the Enchanted lands...den är nästa bättre än legendary""

Den är nog aningen bättre, håller med dig.

"och så har vi ju Luca Turilli : Kings of the Nordic Twillight..Turilli är Rhapsody-gittaristens soloprojekt"

Det där kommer jag att kika upp, låter ju som det är ngt.

/Sir Foilan - Stay Metal! /images/icons/cool.gif

"A dark seed of evil is grown"
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Tycker jag verkligen att du skall göra, Turillis soloprojekt är bättre än vad han gör i Rhapsody.

/Azagthoth
 

NeuroM

Veteran
Joined
29 Jul 2000
Messages
51
Location
Södertälje
nää...

inte bättre...men väldigt bra och med klart jämnare standard..även om storyn texterna handlar om är något rörig eller vad man ska säga...fast nog mera stämningsfull än de andra skivorna..om man bortser från "Emerald Sword" på Symphony...

soon comes the future then we will die....
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
joo...

Musik, om något, är väldans subjektivt. Personligen föredrar jag Turilli före Rhapsody. Uppenbarligen delar vi inte den åsikten. Sånt är livet.

/Azagthoth
 

NeuroM

Veteran
Joined
29 Jul 2000
Messages
51
Location
Södertälje
ehhmm..

joo...det var väl ett vettigt sätt att avsluta diskussionen på antar jag...men till de som funderar på att kolla upp Rhapsody så vill jag säga att Rhapsody är bättre än Luca men Luca är också jättebra..ehmnm...ja just det...

soon comes the future then we will die....
 

Erik_UBBT

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
61
Location
Partille
Vadan detta?

Har Rhapsody figurerat i Codex eller vad är det fråga om egentligen? Tog artikeln i fråga upp annan vettig "rollspelsmetal" som Therion också? Annars vill jag tipsa om Vovin, som är oerhört lämpad att ha i bakgrunden under ett spelmöte. Blind Guardian skulle nog platsa också. Mina spelare är inte alla lika förtjusta i metal som jag, så hittills har jag bara vågat testa med Therion.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Vadan detta?

Therion är mycket bra... ?? Och fungerar väl som Rollspelsmusik.. Särskilt då nya "Deggial" och "A Arab Zaracque Lucid Dreaming"

Profeten från Norr
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Vadan detta?

Ja, Rhapsody har figurerat i Codex (om än lite).

Sedan kan jag bara instämma, Therion är lysande rollspelsmusik.

/Azagthoth
 
Top