Nekromanti Mer varelser och djur till Eon

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Hej!

Har någon konverterat varelser och djur från andra fantasyrollspel till Eon? Jag tycker variationen av varelser och framförallt djur, inte är tillräcklig stort. I jämförelse med D&D så känns urvalet tunt.

Kan någon länka sina konverterade monster/varelser/djur till denna tråd eller hänvisa till andra trådar där sådana konverteringar har gjorts? Eller ännu hellre om ni kan berätta hur man konverterar monster från D&D 4e till Eon?

Nu tycker jag långt ifrån alla monster i D&D passar in i Eon, men jag vill åtminstone bredda utbudet av varelser lite grann.

/Eagle
/Eagle
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Eagle said:
I jämförelse med D&D så känns urvalet tunt.
Hehe, i jämförelse med D&Ds inflation av varelser skulle väl alla andra rollspel sammanslagna till ett kännas tunt =)
 

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Sant. Men som sagt. Jättemånga monster från D&D känns inte alls som om de passar in. De är alldeles för High fantasy på något vis. Inte för att High fantasy är fel, men stilen känns inte riktigt Eon aktigt ut. Men många monster och varelser som är lite mer "vanliga" skulle kunna fungera till Eon. Efterlyser dock konverteringsregler mellan D&D 4e till Eon för att översätta spelvärdena. Klurigt.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Men som sagt. Jättemånga monster från D&D känns inte alls som om de passar in. De är alldeles för High fantasy på något vis. Inte för att High fantasy är fel, men stilen känns inte riktigt Eon aktigt ut. Men många monster och varelser som är lite mer "vanliga" skulle kunna fungera till Eon.
Haha, wut? Det är ju de episka varelserna i D&D som är koola. Följaktligen är det dem man borde koncentrera sig på att rippa till Eon, vilket jag gjorde utan tvekan. De har undergått några revisioner sedan de här inläggen, men men:

"Angels"
"Fire Archons/Fire Genasi"

Jag brukar dock, som kanske märks, mest inspireras lite vagt av ett koncept, krydda med irl-mytologi, och sedan skriva mitt eget fluff och egna Eon-regler för varelsen ifråga.

Also, detta är faktiskt en ren slump, men kamorferna är basically mindflayers rakt av. Bor i underjordiska fästen baserade runt elder brains - check. Världens före detta härskare - check. Bisarrt känsloliv - check. Fåtaliga och håller sig med horder av hjärntvättade slavar - check. Psionics - check.
 
Top