Nekromanti Mer pluppar till de platta!

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
I inställningarna för forumet kan man välja "Förvalt visningsläge" som går att välja mellan listvisning och trådvisning. Efter lite pillande fick jag fram att det såklart var samma val som om man tryckte "platt" eller "trådat" i varje inlägg (högt upp till höger). Om det stämmer är det ju knäppt att ha två olika namn för samma sak så byt! (platt/trådat låter bra!)

Jag växlar lite då och då mellan platt och trådat. Platt är överlägset, lixom, många inlägg på samma sida, mums. Problemet är att vid flertalet tillfällen så vet man inte riktigt vem som svarar på vilket inlägg, vilket kan vara irriterande och då måste man gå till trådat för att reda ut det hela (smarta personer läser om inlägget istället, men är man trött är man).

Så fram med pluppar. Pluppar är små runda saker (nån pixlar i diameter) som ligger vertikalt mellan användarbild och inlägg. Första inlägget får en plupp, de inlägg som svarar på ett inlägg får en plupp mer än inlägget de svarar på. Och detta är något vi vill ha nu! Annars startar vi ett nytt forum som är bättre och ni får inte komma dit!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,523
Location
Helsingborg
"Platt är överlägset, lixom,"
Word, mannen.. (Jag tänkte skriva "Word, nörd" först, men visste inte hur det skulle tas)

"Problemet är att vid flertalet tillfällen så vet man inte riktigt vem som svarar på vilket inlägg,"
För två versioner sedan så finns det vid "(Inläggsnr: ×××××××)" en liten länk där det står "re: [namn]".. Man kan klicka där för att se inlägget som personen svarar på.. I regel så behövs endast detta om personen inte citerar den andre, så det här inlägget är ett uppmaning till att folk ska börja citera mera..

/Han som vet att det snackats om hybridvisning
 
Top