Nekromanti Mer kritik mot WoD :(

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
TYVÄRR så är det så att jag tycker att vissa delar i WoD är lite... dåliga. Det som jag tänkte ta upp nu e angående att svimma och dö. Vad jag förstår så är det så att man NÄSTAN alltid svimmar innan man dör (beroende på om skadan var så stor att den gav "Lethal" i alla å sedan "Aggravated" i alla). Vet någon nåt sätt att fixa detta? Man kan ju förstås göra så att om man siktar på någons huvud så tar han "agg."-skada. Men det är just det att man svimmar innan man dör... det är svårt för mej att förklara vad det e som jag menar men jag tycker bara att det e så... orealistiskt. Och sedan att man bara förblöder när man har svimmat (tagit fullt i "Let"-skada) och att om man vaknar upp från att ha varit avsvimmad (läker minst 1 i "Let"-skada) så slutar man att blöda... om någon har någon bra husregel eller kan förklara för mej vad det e som jag har förstått fel så SNÄLLA skriv det här... ska nu återgå till mitt läsande av WoD:Armory här nere på Goblin Games GBG...

//Emil "Kanturi" Nises...
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Att man alltid svimmar innan man dör är inte så orealistiskt. Att dö på stubben av något är enligt vad jag hört extremt ovanligt. Håller med om att reglerna för blödning är extremt simpla, men så vill jag ha dem.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,147
Location
Lund
Jag ser inte problemet?

Vad är det du inte gillar? Att du inte kan göra instant kill annat än med AG-skada?

Att reducera en motståndare till max health levels i lethal skada är att besegra motståndaren skulle jag säga. En människa är avsvimmad och dör efter X antal minuter om du inte förbinder dennes sår, en Kindred är i Torpor och en Uratha är väl också avsvimmad i de 15 minuter det tar honom att läka en Lethal-box. I alla fallen är motståndaren besegrad och om du verkligen vill ha kål på honom så är det bara att "avsluta" så att säga.

C.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Svar från en detaljist

Systemet i sig bygger på att det ska vara skapligt enkelt. Att ha massa omutifallatt gör det bara mer komplicerat. Berättaren får väl improvisera fram effekter.

/Honken - Som nog inte är sååå detaljist längre.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ja, jag håller helt med! Man borde skriva om reglerna helt. Och ta bort alla dom där jäkla vampyrerna och magikerna, totalt orealistiskt! Och varulvar. Kroppshydda och hår som växur ut från ingenstans, hur realistiskt är det?
 
Top