Nekromanti Mer frågor

grunkan

Veteran
Joined
6 Aug 2001
Messages
7
Hej

Här kommer lite mer frågor.
Hoppas någon kan svara på dom.

1: Är läraktighetspoöng och Erfarenhetspoäng samma sak ??

2: Jag hade ingen Vapensnabbhet i Revolver men det var i min utrustning vad gör jag då ?? Bara lägger till grund ( från grundsnabbhet eller ??

3: Om jag har under 10 på Vapensnabb het så får jag ju inga Hand. på det vapnet går det inte att använda då eller ??

4: På Grundsnabbhet är det med eller utan bonus i Snabbhet som skall läggas till ???

Tack på förhand.

MVH
Grunkan
 

grunkan

Veteran
Joined
6 Aug 2001
Messages
7
Mera frågor

Hej!

Här är en spelledar fråga.

Tex. Som i Kista full med dollar, så står det om apachernas fälla.

Om de rider fram för att undersöka saken så får de en obehaglig överraskning, såvida ingen av dom får mer än 35 i uppmärksamhet. <-- hur ska jag säga det ?? På ett bra och spännande sätt?? Jag kan ju inte säga att man får en obehaglig överraskning och om dom måste slå uppmärksamhet så fattar dom att det är far… Och så går dom inte dit. Samma med dag 1 hur ska jag förklara att dom småpratar med varandra? Eller att Paul Hendersen är en vildmarksman.

//Grunkan
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Re: Mera frågor

"Om de rider fram för att undersöka saken så får de en obehaglig överraskning, såvida ingen av dom får mer än 35 i uppmärksamhet. <-- hur ska jag säga det ?? På ett bra och spännande sätt?? Jag kan ju inte säga att man får en obehaglig överraskning och om dom måste slå uppmärksamhet så fattar dom att det är far… Och så går dom inte dit. "

Det är därför som som sl skall slå för alla uppmärksamhetsslag. Strunta i att fråga vad dom har utan bara slå en t20 - slår du högt klarar dom det slår du lågt så gör dom det inte.
För att göra det lite nervigare så tar du iväg en av spelarna en bit och viskar lågt att han såg något som blänkte till. För dom andra berättar du inget, dock får du låta det första skottet missa precis (samtidigt som du slår HÅRT i bordet), detta resulterar i panikslagna hästar och ett vilt tomult med vinande kulor (som "råkar" missa precis).

//Kalle - adapt, improvise and overcome...
 

Erkki

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
74
Location
Malmoe, Sweden, Tellus.
Tjenahej!

1. Nja inte riktigt. Erfarenhetspoäng är de poäng du ger till spelarna efter varje speltillfälle som belöning för att de spelat bra, att du haft roligt, eller för att de mutat dig med godis. Läraktighetspoäng är något spelarna får varje månadsskifte i o m månadsträningen. Se s 15.

2. Du använder din färdighetesnivå (FN) i grundsnabbhet.

3. Du får agera varannan stridsrunda med det vapnet. Se s 70.

4. Jag fattar inte riktigt frågan. Men du skall notera hela din snabbhet (alltså inte bara bonusen!!) i bonuskolumnen. Utbildningen adderas sedemera med bonusen, summan blir färdighetsnivån (FN). Som i sin tur noteras i grund-kolumnen i vapensnabbhetdelen på rollformuläret.

E.
 
Top