Nekromanti Mer cybertech

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Jag och mina kompisar talade om odödlighet i Neotech och Eon (när värdena sänks så höjer man dem genom
träning/magi/cybertech) när jag kom att tänka på detta: Slits techen ut? Jag menar, kan man med ett cyberöga ändå få grundegenskapssänkning? Om ja, varför? Ruttnar det?

(förresten fungerar inte "odödlighetstricket". PSY går inte att höja/images/icons/clever.gif)
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Nej, men du vet hur det är med elektronik, den går sönder till slut.
Varför fungerar inte den 20 år gammla datorn, eller den 30 år gammla TV:n ?
Jo för att elektronik har en livsgräns, samma sak torde hända med Cybernetik, för dom lär ju råka ut för en del slitage som tiden går.
 

kazon

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
35
Detta kan verka som en dum fråga men det beror nog bara på att det är det....

Kan man fixa typ en garanti för lagliga Cybertech inplantat?
Om inte va fan gör man när dom slutar funka?
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Kan man fixa typ en garanti för lagliga Cybertech inplantat?

Det förutsätter jag. I alla fall på respektabla kliniker. Dock ej på lite mer ljuskänsliga sådana /images/icons/wink.gif

Om inte va fan gör man när dom slutar funka?

Troligtvis så kommer inte implantaten tvärt sluta funka, utan snarare så kommer dom att bli sämre över en längre tid. Så man märker nog att det krävs underhåll innan dom är helt kaputt.
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Om man opererar sig på en Drop-in- eller Standardklinik får man ett års garanti. På Lyxkliniker får man fem års garanti.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Det ruttnar väl inte (cybertech är inte organiskt), men det slits väl, det slit på samma sätt som andra tekniska prylar, din video och stereo funkar väl inte i oändlighet..
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Hmm, det måste ju finnas någon form av styrdator till all cybertech, skulle man inte kunna programmera om den och på så sätt modifiera cybertechen lite, kanske finns någon gräns för hur snabbt en arm skall böja sig och lite sådant, varför inte minska den tid det tar för att böja armen?

För övrigt borde man ju även kunna skapa en log-fil över cybertechens aktiviteter, man skulle ju kunna lagra det i en dator och se vad man har haft för sig, fast jag vet inte om det finns något användningsområde för det /images/icons/laugh.gif

/Seinet Wintermute - Sitter och spelar Heroes of Might and Magic parallellt med att sitta vid internet (vid en annan dator). F.ö. så är Might helt grymma när hjältarna kommer upp i levlar (har slaktat tre stycken fiender (andra spelare) med bara två hjältar).
 

krazhnaya

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
76
Location
sthlm, swe
sen är juh frågan om cybertech och elektronik slits på samma sätt... tex, min cybertech arm, vars ben är gjorda i organisk titan, har ingen riktig elektronik utan bara konstgjorda nerver spunna runt hydraliska mini pumpar... när min arm slits ut är det nog dax att sluta besöka madagaskar i badbyxor... det jag menar är att cybertech förmodligen har längre livstid än människan som bär den.
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Har för mig att jag sett nån cybertech grej (olaglig) kan ha vart
i N1 som fortsätter att skicka den senaste sända nervsignalen när man dör vilket gör att om man flyr från någon
och blir skjuten så kommer man forsätta springa tills dess att man springer in i något.
// T-RED
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
"Slits techen ut?"
För det första. Jag tänker aldrig SL:a Neotech och har inte läst något väsentligt av det så jag spånar bara lite..
Visst borde den slitas ut, men det beror lite på vad den består av.. Själv tycker jag det vore lämpligt med en undersökning inom en viss tidsperiod om cybernet behövs bytas ut.. Visserligen gör man inte så med en TV eller dator, men nu är det kroppen det handlar om.. Lite viktigare.. Man kan ju knappast använda ett cyberben tills det bara lägger av.. Om vi jämför med idag så måste man väl kontrollera pacemakers eller silikonbröst relativt regelbundet?

Här är en fråga.. Varför kan man bara gå in till en klinik och fixa en ny arm? Borde man inte ha en bra anledning, förutom att man vill göra av med pengar? Är det mode?

"Om ja, varför? Ruttnar det?"
Du snackar cybertech och inte biotech (finns det ens i N2?).. Om biotechet inte kan självreparera sig själv, eller m.h.a. nanorobotar så borde även den slitas ut.. Jag kan inte tänka mig att vår kropp inte förnyar sig själv hela tiden..

"förresten fungerar inte 'odödlighetstricket'. PSY går inte att höja"
Jo, om man vinner en PSY mot PSY på motståndtabellen så... äsch.. Fel forum..

/[color:448800]Han</font color=448800> som är insnöad på DoD
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,026
Location
Sthlm
Re: Mer cybertech [ot]

Men min gammla Mac SE funkar utmärkt, satt och spelade Pirates i går. Vilket spel. sånna spel görs inte längre. Sea Dogs är ett hån mot Pirates, ingenting annat..


Jochen - The Siver train is in town!
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Re: Mer cybertech [ot]

Men min gammla Mac SE funkar utmärkt, satt och spelade Pirates i går. Vilket spel. sånna spel görs inte längre. Sea Dogs är ett hån mot Pirates, ingenting annat..

Lyllos dig !
Vår gamla SE 30 vill inte ens boota.
Man kan dock knöka in shufflepuck café OCH en fungerande systemmapp på en diskett och boota därifrån /images/icons/wink.gif

Å andra sidan så resonerade jag lite fel i ovanstående inlägg. Många av dom vanliga cybernetisk implantat har ju både elektroniska och mekaniska delar (T.ex en arm eller ett ben). Därför så är en dator en tjaskig jämförelse eftersom dom har så få mekaniska delar.
Jämför istället med en radiostyrd bil, dom brukar kräva en del underhåll om man använder dom flera timmar varje dag i 20 år /images/icons/wink.gif.

Förresten, var er SE aldrig inne på reparation ?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,026
Location
Sthlm
Re: Mer cybertech [ot]

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Förresten, var er SE aldrig inne på reparation ?


<hr></blockquote>



Nä, men den har Word inbränt i skärmen så man ser wordkonturerna vad man en sysslar med...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Pirates [ot]

Han som gjort Pirates funderar på att göra en ny version av någon av sina gamla spel (har gjort 20 st).. Av mailen så verkar det som om fans vill ha en nyutgåva av Pirates..

/[color:448800]Han</font color=448800> som läste det i lokalpressen (Södermanlands Nyheter)
 
Top