Nekromanti Mer alver

Schyte

Veteran
Joined
24 Apr 2003
Messages
85
Location
Mt. Zal, Tholamar
Har funderat ett slag nu. Var bor igentligen alverna.
På Mundana kartan är inte deras skogar utplacerade (i alla fall inte namnen) Jag vet att Kiriyana och Henéa bor i Sunari skogen (efter att ha läst Drakväktare för andra gången).
Var bor de andra? Lite info om arkitektur skulle heller inte skada.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Det står i Alvmodulen....

Jag tror att Alvbosättningarna finns på kartan som medföljer Asharien & Soldarn modulen.


Midar tycker att Alvmodulen är bra.
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Det är därför som...

...iallfall jag köpte modulen som heter Alver. För att jag hade en massa frågor som jag vill ha svar på och som inte stod med i grundboken - ett litet tips bara. Dessutom är boken om alver en av de mer läsvärdare och intressantare av Eonböckerna IMHO.
 

Farbror Funkus

Warrior
Joined
6 May 2003
Messages
320
Location
Hemma hos Faster Funkus?
goddag goddag och goddag igen.

Nu er det so her att jag sitter pa ett IT-cafe i spanien med ett tangentbord der man inte kan skriva de sista bokstaverna i vort alfabet.
Men kiryanana heter annars kyria och henea heter den andra stammen.


Funkus tipsar dig att kopa alvmodulen :gremlaugh:


den ar valdigt bra :gremgrin:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,896
Location
Barcelona
Hej Scythe! Jag tänkte att jag, istället för att hänvisa dig till alvmodulen som de andra som besvarat ditt inlägg gjort, faktiskt skulle svara på din fråga. Jag vet nämligen hur plågsamt det kan vara att skiljas från sina kära pengar.

Var bor igentligen alverna.

Kirya, Sanari och Thism är en del av den så kallade Sanarialliansen som har sitt starkaste fäste i Sunariskogen. Thism har även bosättningar i järvskogen i Damarien på andra sidan Kharzimbergen. Thism och Kiriya har ett fäste i Saviasskogen i Jargien. Henéa har bosättningar i flera av de stora skogarna på mundana, bland annat södra Sunariskogen, Takalorrs regnskog samt Kamor. Learamalverna bor så gott som uteslutande i Alarinn, deras hemland, men det finns en liten enklav i Feloshyadh i Rinya på det sabriska fastlandet. Pyar, slutligen, hittar du lite var som helst, och de lever bland människor.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Krolimbergen ligger mellan jargien och kamor. Fy slarva så där :gremwink:. Det ska vara Khazimbergen.


Midar har alvmodulen
 
Top