Nekromanti Mentala mutationer i Mutant År 0?

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
Finns mentala mutationer med i MÅ0 grundbox/grundböcker eller kommer mentala mutationer att introduceras först i senare moduler?
 
Det finns med. Skulle uppskatta att kanske en tredjedel är mentala mutationer.
 
I det nya Zonkompendium 5 (Hotell Imperator) tillkommer två nya PSI-mutationer, samt en lista som specificerar vilka mutationer som ska räknas som PSI-mutationer. I grundboken gör man inte denna distinktionen mellan "vanliga" mutationer och PSI-mutationer.
 
Jag har inte tillgång till Mutant 84.. För Mutant År Noll är PSI-mutationerna:
Klärvoajans *
Kryokinesi
Mardrömmare
Mental dominans
Monsterkontroll
Patokinesi
Pyrokinesi
Telekinesi *
Telepati

* Nya i zonkompendium 5
 
Inkognito;n134528 said:
Jag har inte tillgång till Mutant 84.. För Mutant År Noll är PSI-mutationerna:
Klärvoajans *
Kryokinesi
Mardrömmare
Mental dominans
Monsterkontroll
Patokinesi
Pyrokinesi
Telekinesi *
Telepati

* Nya i zonkompendium 5

Jag tycker det ser ut som om de flesta mentala mutationer i Mutant År 0 fanns i Mutant 84 men att de hade lite andra namn. Patokinesi -> Skapa rädsla, Monsterkontroll/Mental kontroll -> VIljekontroll, Klärvojans -> Spådom, Pyrokinesi -> Förbränning, Telepati -> Telepati, Mardrömmare -> Illusioner mm.

Jag saknar den tuffaste mentala mutationen av alla I MÅ0: Dödsknäpp.
 
Dödsknäpp borde inte vara så svår att översätta, svårigheten blir att få den lika mäktig i MÅ0 som i MUA! Kritisk skada direkt kanske, med någon hake för att hålla balansen i shack! :) Det är ju flera mutationer som kan översättas till 1 MP mot ett trauma. En del på armlängd/beröring, andra på lite avstånd!
 
Back
Top