Nekromanti Mens och Pitchblack (spoilervarning)

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Eller så kan mens innebära (som i mitt fall) absolut ingenting annat än att man stoppar en binda i trosan några gånger per dag. För mig är mens verkligen inte fysiskt krävande, och det psykiska brukar vanligtvis innebära att jag är lite mer skärpt än vanligt.

Vi skulle aldrig dryfta något så trist som mens i någon av våra rollspel. De futtiga droppar blod som kommer (och som man är förberedd på) är inget jämfört med de otroliga mängder som spills av diverse vassa föremål :gremsmile: Det finns många "naturliga" saker som vi aldrig dryftar i rollspel, just för att de inte tillför något intressant. Bajs (eller en rejäl fis) lockar säkert också till sig rovdjur men det skiter vi i :gremsmile:

Men Pitch Black var en jättetrevlig film tycker jag!
 

jimpe

Veteran
Joined
2 Aug 2003
Messages
75
Location
Göteborg
Månen har ingenting med saken att göra, den bara råkar gå på samma frekvens.
DÖH!
Hur tror du menstruationscykelns längd UPPSTOD? :gremsmile:

Livets förutsättningar påverkades ursprungligen av tidvattenskiftningar som lever kvar i tex menstruationscykeln.

Liv som uppstått på andra världar kan ha hur fantasifulla cykler som helst!

Ta också de fantastiska arter på jorden som har andra typer av livscykler, som växt och bakteriearter som är höga primtal antal år långa för att undvika att konsekvent hamna ur synk med cykler som deras värdar eller konkurrenter lever efter för att i flest möjliga fall kunna undvika tillfällen då dessa är motståndskraftigast.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Din lilla lyckliga djävul. :gremsmile: Men det finns alltså en rad med bekanta i min krets som faktiskt lider under mensen och även därföre. Så du förenklar ett problem som kvinnor slagits med sedan, ja sedan Adam och Eva eller vad du nu tror på. :gremsmile:

Vad jag vill ha sagt däremot är att det finns tillfällen när det kan krångla till en situation att lukta blod och då behöver det inte nödvändigtvis röra mensblod om du så vill.

Vad det gäller naturliga saker så kom maken med en liten elak idée och tankeställare (åtminstone för mig):

Tänk vacker fin stor borg, som förögonblicket är centrum för tre stora magiker (eller annan lika tyst lokal med lika djävliga motståndare). Rp ska smyga sig förbi men av olycklig slump så dyker en eller flera av elakingarna in i rummet som Rp befinner sig i... Rp hinner precis gömma sig, motståndaren slår sig ner i en stol och börjar läsa. Rummet är knäpptyst sånär som på ett svagt ljud från varje blad i boken som vändes och då... då trycker det på - en fis är i varande.... Taskigt läge måhända... brakfisar är inte tystlåtna...

Men jag måste säga att SL är djävulskt elak om denne nyttjar en dylik sits. :gremsmile:

Nåväl, naturliga saker som att skita och annat är kanske inte höjdpunkter i ett rollspel. Ävenså mens, men det kan vara en faktor att ta med i spelet förutsatt att det kan påverka RP, både positivt och negativt, i slutänden är det upp till spelare och SL att avgöra om det är värt skrattsalvorna. :gremsmile:
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Men jag måste säga att SL är djävulskt elak om denne nyttjar en dylik sits.
En sån sak skulle jag bara använda i rollspel som har någon sorts "jävulskaps"-mekanik. I TORG finns det t ex setbacks, i Buffy kan SL ge figurer Drama Points som kompensation för att jävlas med dem, och en figur med Unluckiness i GURPS ska man jävlas med en gång per spelmöte. Jag skulle dock inte göra det bara för att.
 
Top