Nekromanti Men jösses, så oartigt av mig!

Lambendil

Veteran
Joined
1 Jun 2017
Messages
197
Hej!

Tobias Linder, Jönköping här! Jag är en snart 40 år gammal rollspelare från Småländska urskogen. Har rollspelat sen tidigt 90-tal, började med Mutant 2089 nånstans i 12-14 årsåldern och har hållit på sen dess. Började spelleda nånstans i slutet av 90-talet och har hållit på med det också sen dess.

Är plågsamt gnällig, extremt petig och väldigt kräsen med hur jag vill ha mina spel och äventyr och jag har en tendens att först kläcka ur mig vad jag tycker, för att sedan gå tillbaka, redigera och nyansera mina inlägg något. Så om jag verkar onödigt grinig så kommer jag nog rätta till mig lite senare.

Är mycket mer åt old-school (Mutant 2089) hållet än modernt (Pathfinder, DnD) håll och hyser ett ogillande för "skjuta från höften"-spel som Varselklotet/Mutant:År 0 där man kan slänga ihop ett äventyr på tre röda, dra artefaktkort och annat elände. De har säkert en funktion, men för mig rycker de mig ur stämningen nästan ögonblickligen. Lägger istället hellre ett antal helkvällar på att planera ett bra äventyr åt mina spelare, men har av någon anledning inte gått och blivit helylle friformsspelare heller. Kör fortfarande med lätta, enkla regler, tärningsslump men med fokus på storytelling.

Överlag är jag en rätt trevlig kille som gärna diskuterar öppet och är öppen för nya idéer och andra inslag, men jag vet inte om det är ett personlighetsdrag eller min asperger som jävlas, jag kan låta enastående trångsynt ibland. Det är inte för att vara dryg, jag bara är sån :/. Konfrontera gärna mina idéer, kom med andra intressanta vinklar och om du bemödar dig med att faktiskt argumentera och inte vara dryg så är jag helt på banan att debattera och till och med (hu och ve!) ändra på min åsikt. Utveckling är kul!

Jag skriver för närvarande på ett hemsnickrat rollspel i sagomiljö / low fantasy och det är också det spelet som spelas i min grupp då vi samtliga gånger övergett andra spel efter bara en omgång eller två. Folk trivs kanske med spelet, eller så föredrar de världen, jag vet faktiskt inte vilket, men varje gång vi prövat något nytt så har entusiasmen varit sval. Kanske vi bara är klassiskt tröga och inte gillar förändring?

Har hängt här på Rollspel.nu sen ... alldeles för länge tillbaka. Men jag var mer aktiv på gamla forumet, men hade samma användarnamn. Öhm så...tja, något mer ni vill veta om mig?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Ja, hålla på att skriva en massa utan en ordentlig introduktion, vad är det för ofog!?! ;-) Trevlig presentation i vilket fall som helst.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Du är i gott sällskap. Jag har hängt här sedan flera forumvariationer tillbaka och har ännu inte presenterat mig :)
 
Top