Nekromanti Meijin - ny artikel tillgänglig på Stank

Snerrick

Veteran
År 1987 gav Äventyrsspel ut det numera klassiska Drakar & Demoner Samuraj - Sveriges enda samurajrollspel. Nu har Dan Johansson skrivigt en artikel som ni finner för nedladdning på www.stank.nu sprängfylld med regelmodifikationer och regeltillägg. Plocka fram den turkosa lådan ur garderobens mörker - för in lite expertis i spelet, för in lite Meijin!

Bland innehållet på ca 40 sidor finner man;
* Nya regler för skapandet av rollpersoner
* Nya yrken
* Bakgrundstabeller
* Regler för familjeegendom
* Ett nytt system för färdigheter (av Kenneth Lundgren)
* Nya färdigheter
* Nya regler för Ki-färdigheter
* En ny träfftabell
* Nya vapen och rustningar
* Ny andemagi
* Ett helt nytt system för Ära

och mycket mer..

Stank :: ett norrländskt webbfansin för spelsugna :)

Rickard

Urverk speldesign
Bland innehållet på ca 40 sidor finner man;
* Nya regler för skapandet av rollpersoner
* Nya yrken
* Bakgrundstabeller
* Regler för familjeegendom
* Ett nytt system för färdigheter (av Kenneth Lundgren)
* Nya färdigheter
* Nya regler för Ki-färdigheter
* En ny träfftabell
* Nya vapen och rustningar
* Ny andemagi
* Ett helt nytt system för Ära
Heh, ingen annan som får lite känningar av reklamen av rollspel på 80-talet? "Nu med fler yrken, avancerat stridsystem och helt nya besvärjelser".. :gremsmile: Schysst.. Det kanske kommer lite kommentarer när (om) jag läst igenom det..

Kunde du inte ha gett en <A HREF=http://www.stank.nu/modules.php?op=modload&name=UpDownload&file=index&req=viewdownloaddetails&lid=82&ttitle=Meijin>direktlänk</A> istället? Som det var nu fick jag klicka fem gånger och leta innan jag hittade nerladdningssidan.. Fast det kanske bara var jag som var kass, men själv tycker jag det var skitsvårt att hitta på sidan då länkarna inte var tydligt markerade..

/Han som ska försöka komma ihåg att spana in de andra materialen också

Snerrick

Veteran
Kunde du inte ha gett en direktlänk istället?
Jo, det har du rätt i. Det är inte meningen att de ska vara arbetssamt att komma till artikeln, så en direktlänk kommer att användas i framtiden. :)