Nekromanti Mediuim sökes - min CoC-bok är försvunnen

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Nu har jag letat på alla rimliga ställen och min Call of Cthulhu-bok finns inte på någon av dem. Så jag behöver hjälp. Var är den?

För många är sedan försvann min Mutant:UA-bok, men jag tror att en i dåvarande spelgruppen råkade kidnappa den och jag försökte aldrig aktivt ta tillbaka den (för muterade djur klickade aldrig riktigt med mig). Den här boken är dock annorlunda. Visst, det kommer nya utgåvor och jag har råd att köpa en ny, men jag vill ha MIN CoC-bok!

Den finns inte ihop med några av mina andra rollspelsböcker i bokhyllan eller i tv-bänken. Jag kan ha haft den på bordet i sovrummet när jag senast läste i den, men det är säkert två år sedan vid det här laget.

Help me WRNU, you're my only hope.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,958
Location
Ludvika
Kolla under ungarnas sängar, i deras bokhyllor och i deras skrivbordslådor. Möjligen kan den finnas i deras garderob.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Låter allvarligt, det räcker nog inte med medium. Prova extra large istället.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
den ligger i en hög, med ryggen åt fel håll. Det gör oftast mina böcker när de är borta. Eller så hamnar de på hatthyllan.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,958
Location
Ludvika
Rymdhamster;n123850 said:
Kolla under ungarnas sängar, i deras bokhyllor och i deras skrivbordslådor. Möjligen kan den finnas i deras garderob.
Jag får en stark känsla av att försvinnandet är sängrelaterat. Kan den ligga under madrassen i nån av sängarna?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Inget fynd än. Jag tror min kära hustru har städat bort den i någon storstädning, men inte letat så mycket mer. Den kommer väl fram någon gång.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ibland när jag kommer hem från spelmöten hänger/slänger jag påsen/väskan med spelmaterial någonstans där jag står och går. Så när min sambo en tid senare frågar när jag egentligen tänkt att plocka undan den där väskan på plats X så hittar jag mina försvunna spelböcker. :)
 
Top