Nekromanti Mediaspelare

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Min gamla boxee box gick och tvärdog för cirka en vecka sedan och en ny ordentligt lösning behövs.
Kravställning:
* Lösningen innefattar att spela filer från en NAS.
* Formatstödet ska vara minst lika bra som på en boxee box, och den klarade ju i stort sett allt förutom kanske 4k och andra moderniteter.
* Bilbiotekstjänst. Dvs den identifierar, katalogiserar, visar fina bilder och lite info om filmer och tv-serier som jag har på NASen.
* Fjärrkontroll. Acceptabelt med fjärrkontrolls app i iOS, men då måste lösningen klara av att flera telefoner kan styra den.
* Klar direkt ur lådan. Jag vill varken bygga något eller installera något OS eller lägga på någon alternativ trejdeparts firmware. Jag vill ha en klar lösning.
Stöd för Netflix och liknande streamingtjänster är ett plus, inte ett krav.

Någon som har några förslag?
Jag funderar på tex Minix Neo X8-H Plus men är lite tveksam till om den är värd pengarna. The Little Black Box har jag sett en hel del negativa saker om, men om någon har den kanske man kan få höra mer om den?

Just nu testar jag med Plex-server på datorn och sen att spela upp med plex-appen på PS4an, men då blir det omöjligt att titta såfort det ska finnas med subtitles eftersom den tydligen då måste göra en transcode på videon vilket inte verkar funka. Har du en lösning på det så är det också välkommet...
 
Top