Nekromanti Medeltids lajv...

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
alternativt Vikingatids lajv..

jag har funderat på att försöka anordna ett lajv av ovanstående typ men är inte riktigt på det klara hur jag skall göra, finns det någon som är villig att hjälpa till som med arrangör??
jag kommer dock inte ha tid att anordna det förrän tidigast nästa sommar eller året därpå så jag kanske tom är ute lite väl tidigt...

jag söker altså tips på hur jag skall gå till väga och vill även ha några med arrangörer..
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kolla Syskonskapets hemsida !

De har säkerligen en massa tipps & trix !! Om inte annats å kan du säkerligen skapa en hel del kontakter där om hur man fixar lajv.

Syskonskapet
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,637
Location
Uppsala
Min kommentar är att du inte är för tidigt ute. De av mina polare som annordnar lajv utanför Jönköping börjar normalt med allt förarbete minst ett år i förväg, normalt ett och ett halvt till två.

Detta för att allt arbete måste vara färdigt i god tid innan lajvet egentligen börjar. All handling, bakgrund och så vidare måste vara skriven, redigerad och utskickad till deltagarna. Deltagarnas RP måste vara färdiga, analyserade och sedan placerade i nämnda handling. Det är ett stort arbete att ge samtliga deltagare något att göra i evenemanget, men samtidigt något som deltagarna antagligen kommer kräva.

Så att börja tidigt är faktiskt rent nödvändigt.

Säger jag, dock, som bara tittat på och lyssnat... samt deltagit, förresten.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nu har jag rotat lite mer efter länkar....

För att fördriva tiden tills maten är klar så har jag tittat lite mer efter lajv-länkar...

Länk nr.1

Länk nr.2

Sverok.

Hoppas att du får nytta av dem !
 
Top