Nekromanti Medeltid

Gôran

Veteran
Joined
21 Nov 2004
Messages
52
Location
Karlstad
I våran spel grupp så har vi tagit bort fantasin i fantasy. så nu påminner det endel om medeltid själv tycker jag att det är riktigt kul och jag undrar om det är några andra som har så i sin spelgrupp och vad de tycker om det.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Njää, jag måste säga att jag gillar fantasin men jag har provat utan.

Utan så går det ju jättebra med för det är en väl uppbyggd värld som lämpar sig lika bra utan fantasy inslag.

Måste nog säga att smaken är som baken men jag gillar båda två metoderna faktiskt...
Kanske är det bara jag som är lätt att göra nöjd då det gället rollspel.
 

Taavo

Veteran
Joined
16 May 2005
Messages
9
Location
Umeå
Att spela rollspel utan fantasi är väl ändå lite svårt? Hur kan ni annars föreställa er något som inte finns? :gremtongue:

Skämt åsido. På sätt och vis har jag varit med om det, men inte renodlade kampanjer utan fantasyinslag, utan bara spelmöten där fantasy helt enkelt inte varit en del av speltillfället.
Jag föredrar att ha fantasyelementen, det piggar upp vardagen och är helt enkelt roligare. :gremsmile:
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Det har jag inte, jag har bara begränsat magi, monster och überkrigare
Ta bort sånt? det är ju det som gör allr kul ju! MAGIN använder man på MONSTER och sen kommer det ÜBERKRIGARE och hämnas :p
att ta bort sånt.. det är ju upp till dej och ingen kan hindra dej, inte ens de elaka Überkrigarna för dom är ju borta...:)
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Det är väll inge kul och bara fajtas hela tiden, det ska vara intriger och liknande, inte 12 überkrigare i full plåtrustning med sin medhjälpare, de 34 ärkemagikerna som ska ut och slakta de 7 onda drakarna.
Nu talar jag för mig själv, så om ni älskar monsterslakt bli inte arga på mig.
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Ta bort sånt? det är ju det som gör allr kul ju! :p
Jag föredrar dock att spela rollspel, om du tycker om att spela Diablo II så kanske det inte hör hemma på Eonforumet.

MAGIN använder man på MONSTER och sen kommer det ÜBERKRIGARE och hämnas :p
MAGIN använder man i vetenskapligt eller praktiskt syfte, MONSTER vågar man inte slåss mot om man inte är fler än 5 pers (beroende på farligheten)
och ÜBERKRIGARE finns inte, bara skickliga svärdsfäktare (eller liknande).

/Mori - *host* Kid! *host*
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Jag föredrar dock att spela rollspel, om du tycker om att spela Diablo II så kanske det inte hör hemma på Eonforumet.
Och när i helvete sade han nåt om Diablo II?

Och man kan rollspela utmärkt med drösar av drakar, überkrigare, magi, monster, vandöda och demoner. Det kan jag intyga, om inte annat.

-Hjalle, har kul, rollspelar och gillar övernaturligheter.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Och när i helvete sade han nåt om Diablo II?
nu tycker jag att det där lilla h-ordet var lite att ta i men jag håller med, när sa jag nått om Diablo, ok det är kul men EON är typ 1000000x roligare... herregud...
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Och när i helvete sade han nåt om Diablo II?
Jo förstår du, i hans inlägg fick jag intrycket av att det enda som var roligt i rollspel var, magi, monster och überkrigare, vilket osökt ledde mina tankar till ett visst dataspel (eller en hel del, faktiskt).
Så det var bara jag, som i helvete tänkte på Diablo II.
Och man kan rollspela utmärkt med drösar av drakar, überkrigare, magi, monster, vandöda och demoner. Det kan jag intyga, om inte annat.
Det tvivlar jag inte en sekund på, att du kan alltså, när det gäller vissa andra, vilka har "Ganska korta uppdrag med ganska mycket fajt. " skrivna i sin profil, jag har kanske fel, det var bara en slutsats jag drog.

/Mori - "We wont die!"
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
jag skrev inte att jag BARA ville ha monste, magi och überkrigare... det kan va kul med gift och droger oxå... lite "realistiskt" måste det ju vara. NO HARD FEELINGS RIGHT?
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
jag skrev inte att jag BARA ville ha monste, magi och überkrigare...
Jo, detta:

Ta bort sånt? det är ju det som gör allr kul ju!
... får man väl ändå tolka så.

det kan va kul med gift och droger oxå
Det är inte direkt motsatser, om det är det du menar.

NO HARD FEELINGS RIGHT?
Nejdå, detta ska inte bli en tråd om huruvida ditt rollspelande är som mitt, det är det uppenbarligen inte.
 

Gormasus

Veteran
Joined
4 Dec 2003
Messages
52
Location
Göteborg
men du, sötgöte! du kan la sluta klanka ned på andra för att försöka få status på forumet. låt han spela hur han vill och skriva de han vill. sen när blev det du som bestämde vad som passar in i eon-forumet och inte?
dags att svalna nu.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,360
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Hej Hej.

I min grupp spelar vi just nu en medeltida kampanj med väldigt lite fantasy inslag. Kampanjen är inte i Eon världen men vi använder oss av Eon reglerna. Världen är främst Europa under medeltiden men även små delar av Afrika och Asien har en roll i kampanjen.

MiniMoni
 
Top