Nekromanti Meddramaturger i Stockholm sökes

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Jag är en 26-årig (mestadels) spelledare som pga flyttar, f.d. flickvän och it-slaveri inte fått spela så mycket sista tiden. Har spelat av och till sedan 83-84 då vi slaktade svartalfer och annat knytt i Drakar och Demoner. Förhoppningsvis har jag dock kunnat utvecklas lite sen dess :gremwink:. Har provat eller läst de flesta klassiska rollspel på marknaden.

Spelleder helst Call of Cthulhu (mystifierad variant i långa kampanjer) eller Pendragon (50-150 år kampanj). Men kan även ta mig an Vampire, Mage, DoD m.fl vartefter lusten faller på. Jobbar mycket med mystik och epik (äventyr bakom ladugården är lite trist) samt lämnar åt spelarna att driva det mesta framåt även om jag gillar relativt högt tempo (närmare film än Dostojevski). Räkna med pussel, villospår, obskyra referenser, en hel del att läsa och föra ordentliga journaler (åtmintonde i CoC).

Jag söker ett par hyffsat vana, avslappnade och empatiska (inte nödvändigtvis godhjärtade) rollspelare över 20 som både kan spela med hjärna såväl som hjärta. Förkunskaper i de specifika spelen inget krav (kan tom vara ett hinder i CoC fallet, då många spelledare lätt släpper efter för många hemligheter), däremot hjälper det med en viss distans till karaktärer och om du kan spela mycket "in character" och med en känsla intressant dramaturgi (man vinner inte i rollspel, man gör bra historier. Eller som WW kallar det: "storytelling"). Det är ok att klanta sig, det är ok att göra fel, det är ok att vara dum eller inte förstå. Det är däremot inte ok att balla ur, förstöra spelet eller grovt missbruka det faktum att man har kunskaper som spelare som inte ens karaktär har. Det skall vara kul att spela. Jag är inte heller världens bästa dramaturg, talare eller spelledare.

Jag har inget emot att ta mig an en färdig spelgrupp och är även öppen för förslag som spelare.

Om detta låter intressant, hör av dig och berätta lite mer om dig själv så kan vi snacka lite mer privat och se om vi tror det kan fungera att spela ihop.
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Jag bits inte ;)

Råkade se att det är många som verkar ha läst, men inte så många som svarat (men några trevliga iaf!)...
Hoppar gärna in och spelar lite själv också.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Rabiesvarning?

Jag bara skojade...

Det hade varit trevligt att stifta bekantskap med dig men jag bor inte i Stockholm...

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Rabiesvarning?

Urk, jag vet inte ifall jag vill träffa dej längre ;)
Jag har haft...voff...lite..auuuuuuuu...problem med rabies...grrrr...tidigare...

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Abomination

Min rabies försvann efter att nån benig och blek snubbe bet mig i en gränd.. Fast nu gillar ingen i min gamla pack mig längre så jag var tvungen att lämna skogen för staden, men sen kom nån självtitulerad blek prins och jagade ut mig från staden. Därmed hamnade jag i förorten... Petig i maten har jag blivit också, förut åt jag mest rått kött som jag jagade rätt på. Nu suger jag mest saften ur köttet men har svårt att behålla fibrerna. Min päls gillar inte solen så bra längre heller.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag förstår hur du känner dig.

För mig var det också så men det har inte varit nåt stort problem efter som jag bor i Kolmården(s djurpark).

Upp till kamp mot alla som klankar ner på de som äter rått kött.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Re: Jag förstår hur du känner dig.

safe from the pack, safe from the prince, but not for the ugly kids giving you salted chewing gum and peanuts.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Ät upp dem istället

Lätt att vi gör...

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
TRÅD-KAOS!

När nu diskussionen går holmgång ändå:

Citat från reklam för dramagruppen på Burgården

<font size=3>Kom och hälsa på
(Oroa er inte, vi bits inte.. Oftast!)<font size=2>

Föresten så var det jag som la till det.. Vi i dramagruppen har ett visst intresse för vampyrer. För övrigt finns det en vampyr-mod till Half-Life ute. Om någon spelar det.


Hur kan vampyrer vara så prydliga när dom inte kan använda speglar?
Ack denna fascination för vampyrer.. Dom finns i alla kulturer och mytologier, typ va?



/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar. <-(Det är vampyrer jag snackar om alltså..)
Och jägare vilar aldrig!
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
speglar och vampyrer

hehehe no shit..
Det där med vampyrerna och speglar och hur de kan vara så prydliga har jag faktiskt aldrig tänkt på. Klart bra poäng!
Iofs har alltid mina vampyrer haft spegelbild då jag tycker just den grejen är urlöjlig (är lite naturvetenskapligt skadad, köper inte vad som helst).
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Bagateller

Spegelbild...bagateller.

Sluta jaga vampyrer. Vi blir så få då. Det är inget roligt när ens morfars mormors farfars far dör av att nån inte kunde förstå att vampyren i fråga har barn att försörja.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Bagateller

Tja, nästa år kommer jägarna att få smaka på.. Grrrrr!


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Buää

Nästa år!? Det är ju bara drygt 10 månader kvar! Ingen lång väntan...

See you in hell... Bwa-ha-ha-ha-ha

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
VA?

Wafan? Hur visste du att det var i december? Går du på Burgården?


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
inga problem

Du vet, årsskiftet brukar vara mellan december och januari.

Nej du, jag går på hagaskolan i norrköping.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 
Top