Nekromanti Medarbetare, bilder och gratisarbete..

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
..är inte lätt att finna.
Någon som har några bra tips? Ett av de största problemen är ju naturligtvis bilder, då jag inte ritar bättre än hyggligt (man ser vad det föreställer) och att anställa en riktig artist är för dyrt (vill ha Bergting!).
Layouten är inget problem, men folk man regelbundet kan bolla ideer med är ett måste, annars tenderar arbetet att stagnera ganska fort.

//MiDNiGHT, vars rollspel är omfattande och udda.
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Tja, kräva och kräva.. jag ska väl vara tacksam för det lilla jag får; men en tumregel är väl att det ska gå att se vad bilderna föreställer, 'inkade' bilder är att föredra, eller 'trefärgs'-varianten, som bla bergting använder i Kult, men framförallt är det väl att han kan ta till sig material som jag skriver (det underlättar om personen i fråga då är rollspelare) och kunna (eller åtminstonde försöka) skapa bilder som passar till världen.

//MiDNiGHT.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Till Gaxar

Du kan ju gärna få pilla lite på ett omslag till ett äventyr jag just nu renskriver och även anpassar till DoD v.6 regelsystem och världen Trudvang.

Arbetsnamnet går under Förbannelsens Tid, men kan komma att ändras. Tänkt att det skall utspela sig antingen i Jarngand-området eller Vildland som finns på Riotminds karta.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Re: Tackar och bockar..

Tja mitt ICQ är 74156086, jag brukar vara online efter sex på kvällen vanligtvis.

"Soylent Green is people!"
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Underbart..

..att få en sådan respons! Naturligtvis ska jag skvallra om världen, och beträffande tidsperspektivet så är det nog ingen fara på taket - projektet har ju inte direkt en deadline (än iaf) och är fortfarande i ett stadium av förändring(sbarhet)..

//MiDNiGHT. (Gillar speciellt färgerna i 'moonchild' och stilen i 'spirit of the woods' och conceptet i 'messages in blood', som förövrigt går in rätt bra i en del av rollspelets setting.)
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna

Micke H

Veteran
Joined
7 Oct 2000
Messages
132
Location
Uddevalla
Kult

'inkade' bilder är att föredra, eller 'trefärgs'-varianten, som bla bergting använder i Kult

Visste inte att det var Bergting som målat de ursnygga bilderna i Kult... stilen är ju helt annorlunda än det lilla jag sett av DoD6... (som f ö också ser mkt bra ut, även om jag gillar Kult-bilderna bättre)

/Micke
http://www.noctum.da.ru <a href="http://www.noctum.da.ru">
</a>
 

Krigeus

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
135
Location
Luleå, Sverige
Hey...midnight

Såg att du sökte medarbetare...ställer gärna upp på att hjälpa till med att konstruera spelsystem osv. det är välk det jag är bäst på antar jag...vore trevligt att få jobba med lite annat folk

Thomas Krige - Hederskapten i Dödsgardet, E-corps främsta försvarare
 

Krigeus

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
135
Location
Luleå, Sverige
Re: Hey...midnight

Maila det till mig, adressen kan du nog hitta under min profil annars är det bara att du ber mig om den så skriver jag den...men men måste gå eftersom jag fortfarande går i skolan

Thomas Krige - Hederskapten i Dödsgardet, E-corps främsta försvarare
 

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen
Har inte så stor erfarenhet av att göra hela system, men bollkalle är jag gärna. Har erfarenhet av mer spel än jag orkar komma ihåg och gillar att fippla med bilder (däremot blir de skitfula) ibland. Håller på med desktopp f.n.


oiNK!

Svartsmurfen.

"Go for the eyes, Boo! GO FOR THE EYES!"
- http://www.algonet.se/~johan-ek
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Hörru Midnatt, jag ställer gärna upp på att bolla idéer och sånt. Ok, jag vet att jag redan är med men ändå =) Sen tycker jag att det kunde vara en bra ide om vi kunde sammanställa en skriven introduktion till världen som man kunde utgå ifrån. Kan vara väldigt bra att ha när man ska försöka förklara det hela för andra. Eller hur?

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Re: Förvisso är det så..

Om du vill så kan jag nog hjälpa till med den.
Tackar


[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)
 
Top