Nekromanti Med viss risk att låta dum...

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
... undrar jag vad Dark-, High-, Low- och Fantasy så vidare är. Jag trodde att jag hade ett bra hum om det enda tills en kompis ville ha en förklaring. Asså, jag vet typ vad det är men vill ha direkt förklaring på orden. Gärna några mer än de tre. Och vad klassar Dod4, dod6, eon och de andra kända spelen in som?

Mac - erkänner att han faktiskt aldrig lärt sig dessa uttryck
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Dark fantasy - Världen är smutsig och ondskan är/kan vara överallt... ÖVERALLT!!! Cell's Gemini måste väl klassas hit.
Olycka, misär och ondska är darkfantasy...

High fantasy - Magin finns överallt... Att magi finns är ett välkänt faktum, likaså att drakar bor i grottor och att orcher är onda... Alver bor i skogen och slåss för godheten... High Fantasy ska dock inte blandas ihop med Episk fantasy...

Low Fantasy - Magi är något ovanligt, magiska föremålen få, närmare vår medeltid än high fantasyn... Low fantasy ska dock inte blandas ihop med Grisodlar Fantasy

Episk - Det här är mer scenarionen än världen som avgör... Men Episka scenarion går ut på att döda draken och få halva kungariket och prinsessan... Alternativt rädda världen från en ond nekromantiker... osv..

Grisodlar - De här scenariona går mer ut på att sno tillbaka den där grisen som den elake gubben andersson snodde från din pappa bonden...


Spelen får någon annan klassa...
MEn jag kan ju säga att det mer är världen man ska kolla in.. inte spelen..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Faktiskt precis det jag trodde det var, bortsett Grisodlar Fantasy som var någon nytt för mig /images/icons/laugh.gif.

Mac - nu kan jag nog förklara.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Sen har vi ju de udda formerna:

Gay-Fantasy, med enbart androgyna alver i spandex

Knark-fantasy, med stenhöga, vrålande LSD-Orcher och Heroin-dvärgar

SOC-fantasy, som handlar om de arbetslösa riddarna i bidrags-ordern.

/Vitulv som försöker vara rolig men tvivlar på att han lyckades...

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"
 

Kaoin

Veteran
Joined
8 Jan 2001
Messages
106
Location
Lund
"Udda"? Nu är jag förolämpad. Våra spelgrupper är alltid arbetslösa androgyna alver i bodyslimmade helrustningar som konstant går på LSD och PCP (vilket oftast motiverar de flesta äventyren då de måste ha pengar till mer chems).

--
[color:red]"Everyone else reeked of agitation. The Asha'man only smelled...ready."</font color=red>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Alla Alver luktar lite VÄL mycket på blommor för att man inte ska bli mistänksam...
Det är drogpollen alverna snörvlar i sig när de luktar på blommorna...

Varför tror du Dvärgar gillar att arbeta i smedjor...

JO gaser och färglösnings medel..
Kontaktlim...


Nä orcher är de enda som håller en ren och drogfri sammhälle fast dom super som svin....
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan medela att du inte var ensam om att vad alla utryck står för. jag var väll lite undrande till det åxå...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
Nä nä dvärgar är helt klart gay-fantasy! Små muskulösa män, med dragning åt nitar och läder, helt klart hårdhomo :)



/Jon
 
Top