Med vilka forumiter är du medförfattare?

Har många medförfattare, men de hänger inte på rollspel.nu, såvitt jag kan komma på på rak arm.

Hmmmmmm ... det blir väl typ @TomasFriaLigan för Monsterboken till Ligans Drakar och Demoner ... borde ju ha skrivit något där jag och @Dante är medförfattare, typ Älvornas sten (ett nybörjarrollspel för skolan som vi självpublicerade i otroligt begränsad upplaga).

Ja, och så @Mekanurg och @mrund för Gondor dårå. :)

Jag har publicerat 18 rollspel, men bara ett av dem har medförfattare, och de två är inte forumiter. Så räknar man inte Nu och då så är jag, inte helt oväntat, en rollspelsmakarö.

Utan möjlighet att kolla så vet jag att jag står tillsammans med bland andra Arfert på diverse saker till Svenska kulter och Saga, och på den sistnämnda även tillsammans med Ymir.

Eventuellt blir det fler personer när jag kommer i närheten av min spelhylla för kontroll.

Mina kumpaner i Svärd & Svartkonst och Legend är nog inte medlemmar, men jag har ju haft ett finger med i Svenska kulter tillsammans med Arfert et al. Och så har jag skrivit några ord i Labyrinths and secret chambers för Kult Divinity Lost (osäker på vilka andra forumiter som är medskyldiga där).

Hm. Medförfattare, alltså…

Universums Öde skrev ju jag och @Äventyr .
@Svarte Faraonen skrev ett par Angelicasällskaps-medlemmar i Kutulu.
@Gabrielle de Bourg skrev ju grejer till Kutulu (Mardrömmar från Amerika) som jag redigerade, men jag vet inte om jag räknar mig som medförfattare riktigt.
Var det några forumiter med och skrev Zomkompendium 1 till Mutant: År Noll? @NilsK står med när jag kollar, men om nån av de andra har forumnärvaro så vet jag inte deras nick. Det var ju inte så mycket "samarbete" så mycket som "beställningsjobb"; jag pratade aldrig med de andra tror jag.

Festskriften till Lemur skrev jag ju till såklart. Och till Rollspel.nu och då.

Ödesväktarna och More than Human är ju skrivna med folk men jag tror inte de är forumiter, ens på lurker-nivå.

Det känns som att jag glömt något, och i så fall också någon. Förlåt i så fall.

(Jag tänker inte räkna alla korrare i mina spel, för då blir det lite för många =) )

I likhet med @Tant Ragnar bidrog jag till Cyber M/77 och En festskrift till Lemur. Längre tillbaka skrev jag även någon liten grej till Across the White Marsh till Blood & Bronze, men jag minns inte vilka andra forumiter som var inblandade.

Last edited:
Vafan, jag skriver saker för mitt egna höga nöjes skull. Då tänker jag ju inte samarbeta med andra människor. Det gör jag tillräckligt i yrkeslivet. :D
Ha! Trots detta är du och jag medförfattare!

(Lemurs festskrift, där du recenserade Askhem),

Shit vad jag är korkad.

Det finns ju ett annat spel där jag är listad som delförfattare ... Ligans Drakar och Demoner.

Där är ju Gabrielle, Marco, Krille, Dimfrost, Mekanurg och Pelle med som medförfattare också! (och många fler som inte hänger här)

Back