Rickard
Urverk speldesign
Jag skulle vilja att ni skriver en beskrivning på runt 50-200 ord som förmedlar en känsla i omgivningen. Vilken miljö ni väljer spelar inte så stor roll, för jag är mer nyfiken på sättet som ni framför det hela på. Ta gärna något eget spel som ni skriver på, men försök inte vara alltför pretentiös. Det ska vara en text som ni skulle använda när ni spelleder.
Här är några förslag på stämningar:
a) Väntan.
b) Döden.
c) Romans.
d) Sorglöshet.
e) Mystik.
f) Utanförskap.
g) Hopp.
h) Klasskillnader.
Exempel på "döden"
Ni hör vargar som ylar ut en serenad för en frände som har dött. Syrsorna som spelar sin kvällssonett. En hare rör sig de sista metrarna mot sitt bo, helt ovetandes om att den kommer att bli föda åt en uv. Ni sitter samlade runt lägerelden som håller på att falna.
/Han som vill använda miljön mer för att, när han improviserar, förstärka en stämning
Här är några förslag på stämningar:
a) Väntan.
b) Döden.
c) Romans.
d) Sorglöshet.
e) Mystik.
f) Utanförskap.
g) Hopp.
h) Klasskillnader.
Exempel på "döden"
Ni hör vargar som ylar ut en serenad för en frände som har dött. Syrsorna som spelar sin kvällssonett. En hare rör sig de sista metrarna mot sitt bo, helt ovetandes om att den kommer att bli föda åt en uv. Ni sitter samlade runt lägerelden som håller på att falna.
/Han som vill använda miljön mer för att, när han improviserar, förstärka en stämning