Med anledning av dagens nyheter.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Från en tidigare tråd
Varje svensk spelmakare av rang borde väl ha producerat en DoD-klon. Jag har inte kommit dit än, men den kommer att ha fokus på ensamma riddare, regniga hedar, armborst, torn och kvinnor med helande krafter.
FLs pressrelease om deras övertagande av DoD och planerna för detsamma innehåller formuleringen:
Reglerna kommer att bygga på samma grund i "Basic Roleplaying" som de gamla klassiska utgåvorna, men strömlinjeformade och moderniserade.
Att FL väljer att inte bara ge ut husreglerna i ännu en ny kostym säger väl om något hur starkt begäret att få visa hur DoD BORDE fungera brinner i oss alla. :-D
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Jag undrar hur många spelmakare som tog sitt första steg med att "fixa något som var helt orealistiskt i reglerna" i just DoD. Jag tror vi har pratat om det på podden någon gång, om hur sällsynt mottagligt BRP är för husregler. Även en 11-åring som precis har lärt sig räkna med procent kan förstå hur en ändring av en bonus här eller där kommer att påverka spelflödet. Medan jag misstänker att de flesta vuxna spelmakare tar till hjälp för att förutsäga konsekvenserna när de lägger till en extra tärning i en tärningspöl, eller bara kör på maggropskänsla.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Ja...

Nu är jag förvisso lite orolig för att FL kommer göra dem lite _för_ strömlinjeformade och moderniserade (För min högst personliga smak). Fast å andra sidan var deras BRP-version av M:Å0 riktigt bra.

Oavsett är jag sjukt spänd på att se vad de gör av det på ett sätt jag inte var när RM annonserade DoDR för några år sedan =D
 
Top