Nekromanti Me again.

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Jaha, nu har jag iaf beställt DM guide(lr va den nu heter) monster manual och players handbook från hobbygames(mest för att jag handlat därifrån förr). Tärningar är inge problem eftersom jag är en hängiven eon spelare. Men tillbaks till DnD, jag är mest intresserad av Forgotten Realms värld, därför att jag gillade bg1 och 2s värld. Men jag läste någonstans att den inte var utgiven för 3:Ed ännu? är detta sant? Och när kommer den i så fall ut?. Rekommenderar ni andra inbitna DnD fantaster denna värld?. Och till sist vill jag även tacka chrull för hans långa och hjälpande svar.

MvH Utopia

Man kan säga att det finns nybörjare i rollspel. Men är inte hela livet ett
(r)wollspel.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Först. Rekommenderar vi den? Vet ej, jag gör det i alla fall :)
För det andra så den finns redan utgiven men inte som 3E uppdaterad version. Den till 2nd ed finns att köpa för 99kr på Traditions websida, www.tradition.se (möjligt att det kan ha ändrats, har inte kollat nyligen) men om man vill ha den senaste versionen får man ge sig till tåls till nästa månad.
Då du gillade Baldur's Gatespelen rekommenderar jag att du tar en titt på modulen Volo's Guide to Baldur's gate.

Daniel "Warduke" Schenström
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Tja.. Forgotten Realms är ju så mycket mera än bara BG ... Men köp det när det kommer.. eller beställ från usa så kanske du får det snabbare... själv låter jag en kompis köpa det.. han är mer FR fanatiker än jag.. jag är mera lagd åt planescape hållet.. även om FR duger det också... :o)

Och till sist vill jag även tacka chrull för hans långa och hjälpande svar

... we're here to serve you ...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Jag gå stick i stäv med de andras uppfattningar här och rekommenderar <I>inte</I> Forgotten Realms. Greyhawk är bättre och har dessutom fördelen att kampanjboken till D&D 3E redan släppts. Den heter Living Greyhawk Gazetteer.

/Feliath - föredrar Gråhök
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
men FR släpps snart... så det argumentet är inte så ruskigt bra.. :o)

Men Greyhawk verkar också trevligt..
Mycket mera mig än FR tror jag.. ska bara pröva och spela i det också..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

quentor

Veteran
Joined
3 May 2001
Messages
9
Forgotten Realms regerar! Vad jag vet under mina rollspelsår finns det ingen annan spelvärld som är så mångsidig och djup. Organisationer, heraldiska symboler och allt du kan tänka dig. Och så alla dessa noveller, som ger härligt mycket kött på benen!
Men tycker du inte om att få allt (nåja, närapå i alla fall) serverat på ett fat, ska du hoppa denna värld. Många tycker ju om att själv hitta på ting, utan att behöva ändra i världsbeskrivningen för mycket/för ofta.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Sen finns det inget som hindrar en från att köpa bara det man är intresserad av att köpa, t.ex. grundvärldsboxen/boken och sen bygga ut det man känner för. Forgotten Realms har trots den mängd produkter som givits ut än inte blivit helt geonomgången utan man kan nog hitta egna plättar att bygga vidare på, eller helt sonika strunta i en del av vad WotC och tidigare TSR släppt.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Tack tack.

Tack igen, ni är verkligen vänliga här, och hoppas på att få like mkt hjälp i framtiden. Nu sitter jag och väntar på mina 3 första böcker. Men annars, finns det nånting ni känner är värt och köpa? för jag ska till London till helgen och har ett ganska bra urval.
Tack på förhand- Utopia

Man kan säga att det finns nybörjare i rollspel. Men är inte hela livet ett
(r)wollspel.
 
Top