Nekromanti McCabe & Mrs Miller

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Igår såg jag om denna fantastiska westernfilm för typ femte gången och jag ville bara skriva av mig om hur otroligt bra den är!

Westernkänslan är enorm - utan att spoilra alltför mycket kan jag säga att den utdragna gunfighten i slutet är väldigt Westernmässig, mycket sådant som händer när man spelar med både nybörjar-RP och erfarna RP i Western händer där...

Plus att det är oerhört roligt med en western som utspelar sig när det är vinter och kallt istället för i den sedvanliga öken- och präriehettan...Washington är en cool stat och en fräck setting för westernäventyr - jag ser fram emot Klondike som jag hoppas kommer ha lite av samma känsla!

Inspirerande!

hälsar
Örnie
F n hårt arbetande med sydligare nejder...
 

don Larsson

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
67
Location
Örebro
Kan bara hålla med om att det är en underbar och stämningsfylld film. Dock har jag faktiskt inte sett slutet, men det är många som säger att det är något i hästväg.

Och visst är vinter och kyla en trevlig omväxling, och fångas filmens stämning i Klondike så blir det nog ganska bra. Ett antal skäggiga gubbar, små isolerade guldsamhällen, och en handfull prostituerade, om än inte lika bekymmersfritt arbetande som i filmen...

/Larsson
 
Top