Nekromanti max. skada?

Lo0rRD

Veteran
Joined
20 Nov 2002
Messages
70
Location
Hedemora
det gör väl inte det. så en dolk kan väl i teorin göra 4000 i skada på grund av OB, fast suntförnuft är nog att tänka på. när jag hade en helrusting så kom en varg och bet rakt igenom den och gjorde 3extra skador vilket nog inte kan inträffa
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
ungefär vad jag menade.
jag menar:
Är det inte lite konstigt att man kan dö av att få ett lyckoslag i handen? Nu spelar inte vi med det, men var bara nyfiken på att få veta om det kommit ut inofficiella/officiella begränsningar på detta.
:gremsmirk:
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Japp. Skadeverkan går bara upp till 59. Dessutom känns det rimligt att du inte kan ta mer skada av ett stick i handen än vad du skulle få om handen hade huggts av.
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
okej, då hajar jag. När vi provade första gången tyckte vi det var lite löjligt att en hillebard i foten kunde dräpa en dvärg.
Ett hugg, rakt genom pansar och tyvärr, 3 traumakryss för många :gremfrown:
 
G

Guest

Guest
Traumaförlusten är överhuvudtaget väldigt låg för träffar i händer eller övriga delar av armarna. Om en karaktär dör av en lyckoträff på handen så är det nog snarare av blodförlust (artärblödning eller att den amputeras) och i de fallen så kanske det är mer eller mindre realistiskt (artärblödning i handen kan ju tolkas som att handleden skurits upp).
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
självklart, annars brukar vi säga att man svimmar om man råkar få för hög trauma via handen. Om det nu inte är artärblödning förstås.
Men i kroppen och i huvudet så kan man mycket väl ta massiva skador som till följd får många RP:s att bli gödsel.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Det är faktiskt inte omöjligt att det skulle kunna dräpa en dvärg. Tänkt dig bara att foten kapas och alla artärer brister. Så kunde ju eran Sl säga om han dog av ett hugg i foten så inte är det då omöjligt.
 
Top