Nekromanti Matrix RPG

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: som jag sa...(idé, om än liten)

*tror att Neogames hade lyckats ganska fint med något sådant* /images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>, [color:green]kik ass</font color=green>.
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Neogames

Av någon anledning har jag aldrig riktigt gillat tonen i Neogames produkter; jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men helheten saknar något grundläggande livgivande på ett sätt som gör de mesta de har gjort rätt trist i mina ögon. Jaja, tur att inte alla tycker som jag...

-Gaxar, snobbig?
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Brumeli brum... my mistake. Länge sedan jag såg filmen antar jag, och då är det lätt att det blir så eftersom jag tycker att det är en typisk "rädda-världen -från-utomjordingar-film". Men du har rätt. Robotar var det...

/Erik, undrar om det inte var utomjordingar i den där... Gladiator! /images/icons/wink.gif

an'Lofir
Haunted by my own mind.
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Re: som jag sa...

..så ska man inte rollspela filmen, bara världen.

Och den världen är hur orginell? Om jag inte minns fel så är alla människor omkringvandrande idioter som inte styr sina egna liv. Och hur kul är det att spela i en sån värld när man är ett litet program i en dator som kan bli eliminerat på en gång av några agenter i svarta solglasögon...
Jag är inte riktigt objektiv eftersom jag inte alls tyckte om filmen bör sägas, men jag skulle inte tycka att det var kul.

/Erik, "Jävla slut."

an'Lofir
Haunted by my own mind.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Neogames

*tycker att N2 har för lite cyperpunk-känsla...*

Fast i och för sig ska det ju vara en ganska flexibel värld... men ändå /images/icons/smile.gif

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>, [color:green]kik ass</font color=green>.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: som jag sa...

<em>Och den världen är hur orginell?</em>

Alright, vi har sett det förr...men vad är egentligen helt orginellt?

<em>man är ett litet program i en dator som kan bli eliminerat på en gång av några agenter </em>

Visst inte skulle det vara speciellt underhållande...men om jag inte minns helt fel så var inte alla människor i filmen (i Matrix-världen) "omkringvandrande idioter som inte styr sina egna liv", men det kanske är mitt minne som är dåligt?

Dac
 

Shadowcat

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
32
Location
Varberg
Re: som jag sa...

Tja jag kan mycket väl tänka mig "Matrix" som rollspel.
Skulle vara rätt intressant om jag får säga det själv.
Varför spela den tid som filmen utspelade i. Man kan tänka sig att Neo och de andra har väckt upp andra och startat en motståndsrörelse. Så vitt jag minns så fanns det en värld/stad där (förmodar jag) datorn och robotarna finns.
Neo kanske har blivit en slags messias som alla har hört om men som ingen har sett så även de andra i det gänget. Spelet kan vara en blandning av Cyberpunk med inriktning på cyberhackers (använd någon av shadowruns eller cyberpunks regler för hackers) och efter katastrofen rollspel som "to morrow project" med motståndsrörelsen så kan man få ett riktigt bra "Matrix"-liknande spel.

"Man gör det till det man vill att det skall vara"

Shadowcat
 

Ronnie

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
96
Location
Helsingborg
FASA äger rättigheterna till namnet Matrix i spelsammanhang. De kommer dock knappast att göra ett Matrix rollspel då de har Shadowrun.

Ronnie
 
Top