Nekromanti Matrix Revolutions

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,316
Location
Göteborg, Lindome
maddox eminenta recension av The Matrix: Revolutions.
Jag hittade bara en sak jag inte höll med om i recensionen - vi fick ingen förhandtitt på "Sagan om konungens återkomst". I övrigt tycker jag att han har helt rätt. Vilket plågsamt sätt att spendera 90kr (per person! För vår familj innebar det 360kr. Plus 5kr för att jag hade mage att göra biljettköpet över Internet!).

Om jag hade velat se en cyperpunkversion av Nya Testamentet hade det kanske varit okej... men jag hade hoppats på att bröderna Wachowski hade en egen historia att berätta och inte bara en halvtaskig överföring av evangelierna.

Blä!

/Mikael
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Re: Eh?

Ett tydligt tecken på att man inte har något att säga är när man börjar bete sig som ett drygt litet barn. Jag försökte hitta argument bland ditt svammel, men allt jag hittade var "blablabla, jag ska döda dig". Absurdt att man får mordhota andra forummedlemmar här på rollspel.nu.
 

Doedinnan

Veteran
Joined
16 Feb 2002
Messages
122
Location
söder (stockholm)
Jag anar uglor i alla mossar

"Jag borde ha anat att du förr eller senare skulle hitta hit"

Jakob sa att jag skulle få mig ett gått skarat om jag läste denna tråd. Vilket jag fick så jag är på det hela taget ganska nöjd.

" Detta har förstås ingenting med Matrix att göra såvida inte du menar att jag automatiskt är en dålig lärare på grund av mina åsikter om en film".

Hur du lyckades komma fram till den slutsatsen kan jag inte ens i min vildaste fantasi förstå (förmodligen gjorde du det för att du är en sådan enastående lärare)? Men för att klar göra så var det inget personligt till dig, det var bara ett konstaterande.

"Om du inte har något vettigare att komma med än insinuationer så skulle jag fördra att du höll din ökänt stora trut stängd. "

Lugn och fin, låt om oss stana vid sunda vätskor. Jag insinuerar ingen ting, jag konstaterade bara ett känt faktum. Givet viss tror jag inte att du är någon dålig lärare, du är säckert helt fantastisk. Och jag ser på dig att du kommer att gå långt inom lärar kåren. Angående min "ökänt stora trut" så är jag ganska stålt över det, och det rör mig till tårar när du säger så vackra saker till mig
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Va? Är Storuggla här?

"Hur du lyckades komma fram till den slutsatsen kan jag inte ens i min vildaste fantasi förstå (förmodligen gjorde du det för att du är en sådan enastående lärare)?"

Frågan som ställdes var (och jag citerar) "Tror du verkligen att jag skulle utbilda mig till gymnasielärare om jag hade ett utbrett förakt för bildning och intellekt?"

Svaret på frågan var "Det finns ingenting på denna jorde som kan vissa sig ha ett störa förakt till "bildning/intellekt/uppmärksamhet", som en lärarare som har tillrätat visat en elev för att han harhaft fel, när det vid ett senare tillfäla visar sig att eleven har haft rätt hela tiden."

Eftersom svar i allmänhet antas ha att göra med de frågor som man svarar på, så är jag fullt på det klara med att Walium uppfattade svaret "personer av typ A visar förakt till bildning" som insinuerande att han tillhör typ A. Jag gör det också.

Om påståendet "personer av typ A visar förakt till bildning" är ett allmänt konstaterande, och inte ett svar på frågan "visar jag förakt till bildning" så ska inte påståendet framställas som ett svar på frågan. Då ska påståendet framställas separat. Annars uppfattas det som en insinuation att frågaren tillhör typ A som visar förakt till bildning. Det krävs faktiskt inte särskilt vild fantasi för att förstå detta.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Triss i knektar

"Ett tydligt tecken på att man inte har något att säga är när man börjar bete sig som ett drygt litet barn. Jag försökte hitta argument bland ditt svammel, men allt jag hittade var "blablabla, jag ska döda dig". "

Märkligt att din kollega men inte du uppfattade de rätt övertydliga sarkasmerna. Jag sade även att jag skulle gasa ihjäl mig själv med dammsugaren men det reagerade du tydligen inte på. :gremsmile:

"Absurdt att man får mordhota andra forummedlemmar här på rollspel.nu. "

Ja, visst är det. Men det är en möjlighet som är öppen för alla så det är lika bra att du tar chansen innan Gardener stänger av våra mordhotar-privilegier. För visst finns det några forumiter du gärna skulle vilja mordhota? :gremwink:
 

Doedinnan

Veteran
Joined
16 Feb 2002
Messages
122
Location
söder (stockholm)
Re:

Ja ha, där ser man. Då vet jag att jag hädan efter ska stopa er i samma påse* och föklara mig tydligare så att ni förstår.

*jag kan redan nu börja förklara mig tydligare, så att du inte blir förvirad, när jag skriver påse, så menar jag inte den där man stopar de katten bajsat
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Triss i ess snarare.

Märkligt att din kollega men inte du uppfattade de rätt övertydliga sarkasmerna. Jag sade även att jag skulle gasa ihjäl mig själv med dammsugaren men det reagerade du tydligen inte på.

Du borde väl vara tillräckligt beläst för att veta att varken sarkasm eller ironi gör sig lika bra i text som uttalat. Dessutom har jag ett flertal gånger (innan jag själv insåg ovan nämnda sanning) använt sarkasm på dessa forum, vilket bara resulterat i gnäll från moderatorer och andra PK-hetsare.

Ditt eventuella självmord, medelst dammsugargasning eller alternativ, rör mig inte i ryggen. Signatur jbergman skulle jag däremot sakna om du eller någon annan dödade honom.

För visst finns det några forumiter du gärna skulle vilja mordhota?

Action speaks louder than words.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Lägg ner!

Ditt eventuella självmord, medelst dammsugargasning eller alternativ, rör mig inte i ryggen. Signatur jbergman skulle jag däremot sakna om du eller någon annan dödade honom.
Tja, det här är du nog ganska ensam om på det här forumet.

Men seriöst, lägg ner hela diskussionen. Det var länge sedan någonting hade att göra med originaldiskussionen nu...


/Dimfrost, skulle låst om han varit moderator
 
Top