Nekromanti Matnyttiga repliker.

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
För er som känner att det härliga Western-språket börjar sina, rådes att ta er en till på Lucky Luke. Här fullkomligt vimlar det av barntillåtna svordommar och kliché artade meningar. Kanske även finns något lustigt äventyrskoncept /images/icons/smile.gif

Yahoo Jolly!!

/Peter
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Personligen utnyttjade Blueberry ganska friskt. Speciellt den där delen under inbördeskriget och Kansas... Eld I Kansas eller vad det nu hette. Ganska bra. Staffars Serier hade fått in en western-serie med en björn i plommonstop och med winchestergevär senast jag var inne där. Värt en titt om inte annat.


Storuggla, gillar Staffars Serier
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Personligen utnyttjade Blueberry ganska friskt. Speciellt den där delen under inbördeskriget och Kansas... Eld I Kansas eller vad det nu hette. Ganska bra. "

Jepp, den har jag också läst. Även om jag nog tycker att författarna verkar ha sin egen version av de olika inblandade personerna som kanske inte alltid stämde in med verkligheten. Den gode Bluberry verkar för övrigt att ha varit delaktig i alla större händelser under Western-eran. Finns det någon större grej som han har missat?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Inspelningen av en Bud & Terrence-film kanske? [NT

Men det är nog lika bra det... o_O;


Storuggla, gillar inte Bud and Terrence.
 
Top