DoD Material till gamla trudvang

Nidvisa

Veteran
Nu när vi får en ny version av trudvang så hade det varit kul (tycker jag iaf) att samla ihop det material som skapats genom åren. Jag har gjort en sammanställning av allt jag har i fysisk form eller på pdf. Det vore kul att komplettera det men det som saknas och om det är någon som vill ha det så skicka ett PM.

//Nidvisa

Attachments

Jag kompletterar lite till din i mina ögon mer eller mindre kompletta samling med sånt jag vet har funnits eller tacksamt nog sparat ned i forntiden eller lyckats hitta via internet archive:

Program
"DoD Trudvang Datoriserad Spelledarskärm" - ett riktigt smidigt litet program som höll koll på intiativ, SP och KP tillsammans med referenstabeller till allt. Detta fanns på riotforumet.

Övrigt material
Krigarmall - ett riktigt jävla mvp till spelledarerktyg för att snabbt kasta ihop SLP-krigare. Ingen aning vars den kommer ifrån, har gått igenom det av riotforumet som finns bevarat på internet archive utan att hitta ens en referens till det. Verkar vara skapat 2010.

Riotonline
  • Det fanns ett mindre äventyr på riotonline som jag tror var väldigt isländsk saga-inspirerat, men jag läste aldrig igenom det ordentligt, eller sparade ner det tyvärr.
  • Fynd och dolda ting - tabellsystem för att slå fram loot i Trudvang. Skapat av Tim Gustafsson 2016.

Miniäventyr (jag tror de kan ha varit trådar från riotminds-forumet):
  • Vättebekymmer
  • Katapulten
  • Trollfolk och nidingsdåd

Husregler
  • "Drakar och Demoner Trudvang : Husregler - 21 juni 2009" 17 sidor blandade husregler till DoDT, känns genomarbetat. Ingen aning var det kommer ifrån, enda möjliga antydan till författare "äktare68".
  • TRUDVANG FABULA - 11 sidor husregler till DoDT baserat på Dungeonslayer. Tyvärr verkar jag sakna andra pdf:er som krävs för att kunna användas. Snygg formgivning, än en gång ingen aning vem författare eller källan var, var kanske en blogg? Men det inget går ju att googla längre så kanske lost in time.

Äventyr
De förvisades nyckel
Svart som natten
Kummelgasten
Skutans hemlighet
Vit dimma, svart drake

Back