Mat?

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Har vi kommit såhär långt i tråden utan att någon nämnt Delicious in Dungeon?

Mangan som handlar om en ganska typisk grupp rollpersoner, men fokuserar mer på hur man äter nere i megadungeonen än hur man slåss mot monster i den. Med recept och näringsvärdesgrafer.
Den är, ärligt talat, riktigt trevlig.

1641056997794.jpeg

1641057118996.png
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
963
Jag vill minnas att det finns, inte ett utan två helt separata, gamla äventyr till Warhammer FRP som handlar om suspekt korv och där titeln är en fånig ordlek på Wurst / Worst. Nu hittar jag dock bara Fear the Worst från sena 1E.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Jag vill minnas att det finns, inte ett utan två helt separata, gamla äventyr till Warhammer FRP som handlar om suspekt korv och där titeln är en fånig ordlek på Wurst / Worst. Nu hittar jag dock bara Fear the Worst från sena 1E.
2nd edition hade "Sing for your supper". Det är inte ett av dem du tänker på?
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
963
2nd edition hade "Sing for your supper". Det är inte ett av dem du tänker på?
Nej, jag kom att tänka på det också sedan och det kvalificerar ju för all del, men jag tänkte på ett fan-äventyr som också ska ha haft en würst-vits i titeln. Fast jag kan ha inbillat mig det, det finns inte med i några av fanindexen.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå


Jag kommer inte ihåg namnet men jag är rätt säker på att det fanns ett semi-oficiellt äventyr till paranoia som centrerades kring något som nästan hette soylent green.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
A Taste for Murder är typ 30 % kokbok om en räknar sidantal.

Fat Man Down och Drunk har mat/dryck som inskrivna props.

Ett rätt dåligt scenario från förrförra Fastaval om Trumpadministrationen hade en rätt kul startscen där två i den innersta kretsen vill ha en donut men det finns bara en kvar. Spelledaren ställer fram en munk och säger "spela ut det". Bra sätt att sätta status och illustrera girighet/ambition/kyla.
 
Top