Nekromanti Masters of the Wild

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Nu tycks denna, den sista av class sourcebooks vara klar. Innan hade man ju redan sett vilka feats och prestige klasser som skulle komma, nu kan man få en liten sneak peek på: http://www.wizards.com/dnd/article.asp?x=dnd/dx20020202ex

Några Feats: destructive rage, dragons toughness, extra rage, extra favoured enemy, greater two-weapon fighting, power critical, scent och shadow.
Några prestige klasser: animal lord, bloodhound, eye of Grummsh, frenzied berserker, tamer of beasts, och windrider.

Tydligen är också FR DM screen färdig för försäljning, om man nu gillar sådana prylar. Man får hoppas att den är bättre än den första som kom.../images/icons/crazy.gif...

/images/icons/king.gif
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Kanske något för Gabri L.......

...han var ju ranger sist vi spela. Fast det lär ta ett halvår tills vi får spela med honom( antaget att han får klart det där huset!)
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Möjligen...

...det kanske det är. Fast han är egentligen en rogue fantast...och han och jag solospelar i mellan åt, så det går inte alltid ett halvår mellan speltillfällena!

/images/icons/king.gif
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Det var dŒ pŒ tiden - jag tycker om rangers av sentimentala skŠl, sŒ det skulle ju vara trevligt om de var lite mer anvŠndbara. Visserligen Šr det ju lite dumt om man mŒste ta ett par extra feats bara fšr att fŒ en spelbar ranger, men i alla fall. Och greater two-weapon fighting lŒter roligt...

Men jag tycker fortfarande att boken borde ha hetat "Ranger and Rager"

/JPS
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Nu tycks denna, den sista av class sourcebooks vara klar."

Kan knappt bärga mig på att få titta i den då jag spelar ranger. Det känns lite som att rangern glömts bort i grundreglerna i alla fall vad det gäller prestige classer och nyttiga spells. Bra feats finns dock redan fast det är inte fel med fler.

Jag är extra intresserad av vad extra favoured enemy innebär, hittills brukar mina möten med mina nuvarande favoured enemy nästan sluta i katastrof för min egen del.

"Tydligen är också FR DM screen färdig för försäljning, om man nu gillar sådana prylar. Man får hoppas att den är bättre än den första som kom..."

Den ser om inte annat mycket snyggare ut.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Ranger (+ länk till revised Rgr)

Du använder väl Monte Cooks revised ranger, den är mycket bättre än orginalet från PHB. Om inte, kolla in den här: http://www.montecook.com/arch_stuff3.html
Som sagt var, den är mycket bättre, och faktiskt roligare att rollspela än den tidigare!

/images/icons/king.gif
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Jo det kanske vore ett bättre namn, men tänk på de stackars druiderna då! Vad sägs om "Rover, Rager and Ranter"/images/icons/smile.gif

/images/icons/king.gif
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Skulle kunna vara något.....frågan är hur mycket slap stick som boken innehåller /images/icons/laugh.gif

/images/icons/king.gif
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Ranger (+ länk till revised Rgr)

"Du använder väl Monte Cooks revised ranger, den är mycket bättre än orginalet från PHB. Om inte, kolla in den här: "

Tackar. skall kolla in den. Jag använder PHB rangern fast så fasligt dålig tyckar jag inte han är. I min grupp så är han den ende som duger nått till när det kommer till strid och då är det ändå två fighters med i min grupp samt en druid som är hel skön.
 
Top