Nekromanti Masters of the Universe-målare Norem

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,208
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Norem gjorde även majoriteten av alla omslagsbilder som prydde den olika svenska Conan-utgivningarna. Dessa var i allmänhet godawesome, och jag är ett stort fan. Mannen är (eller borde åtminstone vara) en legend.

Edit: å några av dem är visst med på sidan, en bit ned...

Also, 'Surf Pack Assassins; They Lived for Sin, Sun, and Sudden Death' :gremlaugh: Alltså, prosan, gud i himmelen, prosan! "They were a wild groups of young Americans on a surfing and sex binge that had taken them halfway across the world — and lurking among them was a Red killmaster out to trigger a three-continent orgy of subversion and murder. Then a Yank undercover man infiltrated their treacherous ranks, moving up a girl by girl, thrill by thrill ladder in search of his deadly quarry, aware that a single false move would throw him into the path of a tidal wave of violent revenge…" Och illustrerat av Norem till på köpet! Det här måste vara the mest awesome sen, jag vet inte, Space Battleship Yamato?
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Ymir - Ja, det finns ett par sjyssta Conan-omslag där nere. Det är så cool att det blir löjligt, sen cool igen.
Kan väl summeras ihop med solvebrings kommentar, iallfall för mig.
 
Top