Nekromanti Mass Effect-rollspel släppt!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,278
Location
Örebro
Eftersom jag vet att det finns fler än mig här på forumet som älskar Mass Effects värld så tänkte jag att det kunde vara en bra idé att dela med mig ett tips om ett riktigt Mass Effect-rollspel som släppts gratis att ladda ned på DriveThruRPG. Det är inte officiellt, utan fanskapat och verkar använda D6-regelsystemet. Vi får se hur länge det får vara kvar innan EA kommer dragande med advokater! :gremsmile:

Länk till rollspelet.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Med tanke på diskussionen om piratkopiering och liknande så är det här verket alltså extremt tveksamt lagligt sett.

Intressant fråga till redaktionen: Ska länkar till detta och liknande få ligga kvar? :gremwink:
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Med tanke på diskussionen om piratkopiering och liknande så är det här verket alltså extremt tveksamt lagligt sett.
Kikat på det nu lite snabbt. Imponerande mängd material de lyckats skriva ihop.

Kanske är det här olagligt eller inte. Men grejen är ju att det är gratis. Vem som helst kan ladda ned det, det kostar inget. Fans till spelet har suttit och gjort detta på sin fritid för att glädja andra fans.

Moraliskt sett tycker jag inte att det finns något fel med detta. Sedan kan kanske lagen säga annorlunda.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Robert Jonsson said:
Vi får se hur länge det får vara kvar innan EA kommer dragande med advokater! :gremsmile:

Länk till rollspelet.
God damit,

Jag visste att jag skulle hämtat det från mobilen,
för nu när jag kommet till en riktig dator så verkar det vara bortplockat.

//Lukas som tänker sura resten av dagen
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,504
Lu-kaazh said:
Robert Jonsson said:
Vi får se hur länge det får vara kvar innan EA kommer dragande med advokater! :gremsmile:

Länk till rollspelet.
God damit,

Jag visste att jag skulle hämtat det från mobilen,
för nu när jag kommet till en riktig dator så verkar det vara bortplockat.

//Lukas som tänker sura resten av dagen
Det finns andra alternativ. Eller som the Illusive man skulle sagt:
I made you, Shepard! I brought you back from the dead!
http://masseffectd6.blogspot.se/

http://www.bozark.com/mass/x/downloads.html
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
God45 said:
Lu-kaazh said:
Robert Jonsson said:
Vi får se hur länge det får vara kvar innan EA kommer dragande med advokater! :gremsmile:

Länk till rollspelet.
God damit,

Jag visste att jag skulle hämtat det från mobilen,
för nu när jag kommet till en riktig dator så verkar det vara bortplockat.

//Lukas som tänker sura resten av dagen
Det finns andra alternativ. Eller som the Illusive man skulle sagt: <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;"> I made you, Shepard! I brought you back from the dead!
</div>
http://masseffectd6.blogspot.se/

http://www.bozark.com/mass/x/downloads.html </div></div>

Tackar nu kan jag spendera kvällen glad i stället
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,504
Tackar nu kan jag spendera kvällen glad i stället
Kollar du side-baren till höger i den första länken så finns där länkar till 13 olika system att köra mass effekt i. Så du kan nog vara glad rätt länge :gremsmile:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Robert Jonsson said:
Eftersom jag vet att det finns fler än mig här på forumet som älskar Mass Effects värld så tänkte jag att det kunde vara en bra idé att dela med mig ett tips om ett riktigt Mass Effect-rollspel som släppts gratis att ladda ned på DriveThruRPG. Det är inte officiellt, utan fanskapat och verkar använda D6-regelsystemet. Vi får se hur länge det får vara kvar innan EA kommer dragande med advokater! :gremsmile:

Länk till rollspelet.
Är det bara jag som hellre vill ha ett friare Mass Effect-spel? Fast, det kan ju få duga sålänge iaf..
 

Måns Bredelius

Veteran
Joined
9 Jan 2013
Messages
121
Location
Stockholm
Fan va kul detta kommer mina kompisar att gilla. Måste jag visa dem.

I grunden borde det inte vara några problem med lagar och sådant. Med tanke på att det är gratis samt vem som helst kan ja bara använda världen från huvudet och sätta några av de där 13 reglerna i användning.
 
Top