Nekromanti Mass Effect 2 - Lair of the Shadow Broker

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Tänkte bara tipsa alla ME2-fans om den nya DLC:n som Bioware precis släppt: Lair of the Shadow Broker.

Ett kort äventyr med Liara som tar hjälp av Shepard för att göra upp med den mystiska Shadow Broker som försökte kidnappa Shepard mellan första och andra spelet.

Denna DLC är 100% awesome! Inte så jättelång, men innehåller de snyggaste miljöerna, coolaste bossfajterna och roligaste konversationerna i serien hittills, utan tvekan. Satt och skrattade högt flera gånger när jag spelade :gremsmile: Och om någon tvekade på att Shepard är en hård jävla kvinna så kommer den person bli överbevisad av slutet :gremwink:

DLC:n är total fan service också, interna skämt, fortsättning på ens relation till Liara (oavsett dess natur), och högvis med Shadow Broker:s information om spelets karaktärer. Vem i besättningen försöker dejta på nätet? Vem läser Hemingway? Vem fuskar i MMORPGs? Svaret finns här :gremlaugh:

Kvalitet över kvantitet, men bland det roligare man kan för 65 spänn i datorspelsvärlden just nu. Bådar gott inför ME3!
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Fett.

Men kan man ladda ner sånt här även till Xbox? Försökte kolla på deras hemsida men blev inte klokare.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Simon said:
Fett.

Men kan man ladda ner sånt här även till Xbox? Försökte kolla på deras hemsida men blev inte klokare.
Jadå, det ska gå, via xbox live marketplace. Jag har ingen xbox, så jag vet inte hur det fungerar exakt, men alla DLC:s finns till konsoll också.
 

bladerunner_35

Warrior
Joined
21 Jul 2001
Messages
286
Location
Landskrona
Tack för tipset. Jag har inte koll på DLC:n till Mass Effect 2 (eller Dragon Age för den delen). Har du några kommentarer kring vad det finns i övrigt?
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
bladerunner_35 said:
Tack för tipset. Jag har inte koll på DLC:n till Mass Effect 2 (eller Dragon Age för den delen). Har du några kommentarer kring vad det finns i övrigt?
De minigrejer som finns (vapensamlingar etc) har jag inte brytt mig om, men de större har jag faktiskt skaffat alla tre.

Overlord (560 msp) - ett helt okej miniäventyr som har både till fots-sekvenser och köra runt med hovertank:en. Handlar om en AI som flippat och lite geth. Bra slut och inga miljöer känns återanvända från huvudspelet. Det är inte så många NPC att interagera med, mest ett stridsuppdrag, om än ett bra sådant.

Kasumi (560msp) - En ny besättningsmedlem som man kan ha med på uppdrag, utrustad med två unika förmågor. Hon har ett loyalty-uppdrag. Det är trevligt men väldigt kort. Ger också en ny SMG att leka med. Lika mycket innehåll som man fick med Zaeed kan man säga.

Summa summarum är det väl Lair... som står ut som riktigt bra, medan de andra rekommmenderas om man är ME2-fan och vill ha lite mer spelande helt enkelt.
 
Top