Nekromanti Maskot?

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Kommer här och läser lite på rollspel.nus förstasida, och vad ser jag? Sidan har fått en maskot, en liten råttliknande sak, och jag har inte ens märkt det. Ska man inte ens kunna begära att ni talar om när ni inför något så radikalt och omvälvande som en maskot? Nåja, om någon av de högsta hönsen kunde berätta lite om maskoten, så vore det inte allt för oangenämt.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Fritt

Hero
Joined
7 Feb 2000
Messages
841
Location
Bullmark
Det där var en bild jag hittade då jag var ute och letade gratis Cliparts för förra årets julgrafik. Tyvärr blev inte sidan julpyntad, men denna lilla mus var en bild vi alla i redaktionen tyckte om, så vi sa att den kommer att återkomma som en liten julmaskot följande år.

Nått mer finns inte om den. Kanske han får ett eget rollformulär senare:)




// André Andersson
- Luck is a horse to ride like any other
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag gillar inte råttan!

Varför säger ni? Jo för att den inte har något med Codex eller rollspel att göra.


/Så gnällig är jag!<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Arvidos on 2000-12-17 17:34.</EM></FONT></P>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Den där råttan var ju urhäftig !!

Mer sånt !!!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Men...

...den där draken ni har i början av varenda Codex? Borde inte han vara en maskot även för hemsidan?

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Ska man inte ens kunna begära att ni talar om när ni inför något så radikalt och omvälvande som en maskot?

Gör vi inte det? Det står ju klart och tydligt:

"Vi har även pyntat sidan med lite julgrafik; snön har lagt sig på alla rubriker och vår lilla maskot sitter och skriver önskelista och har fått tag på en alldeles för stor tomtemössa."

/Azagthoth
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tycke ja me!

Han e grrrym!


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Maskot? ÄR så grym!!

Råttan är grym han är cooool och ni som tycker att en drake är tuffare låt oss jämföra lite statistik här..
Råttor har dödat Milljoner mäniskor under medeltiden ( Fakta pesten )
Hur många har drakar dödat ? ( till och med i fantasy böcker högst några tusen )
Så Råttan är grymmas och söt *ler*
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Musen är klart en favorit :)

"Råttan är grym han är cooool och ni som tycker att en drake är tuffare låt oss jämföra lite statistik här..
Råttor har dödat Milljoner mäniskor under medeltiden ( Fakta pesten )
Hur många har drakar dödat ? ( till och med i fantasy böcker högst några tusen )
Så Råttan är grymmas och söt *ler*"


Det är en mus. Men självklart är han en favorit :)

Sedan kan man ju se på dagens växt- och djurliv...enda klassen av djur som ökar explosionsartat är gnagarna...och Musen tillhör ju gnagarna :)

Det är den typen som bäst anpassat sig till att leva i den fruktansvärt elaka arten Människa:s närhet...

Riddaren - hoppas få se musen måla påskägg i april


Även den bäste har dåliga dagar
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Bah!

Sånt kan man ju bara fnysa åt!



/Ironisk, oroa dig inte! /images/icons/wink.gif<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Arvidos on 2000-12-18 18:41.</EM></FONT></P>
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Ja, men ni får det att låta som att maskoten är något alldeles självklart, som alltid har funnits där.

/Dnalor, din maskot på hornhinnan
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
På står du att han inte altid har varit där ?
Jag anser att maskot mus/råttan verkligen ser ut att höra hemma där han sitter *hmM* får söka i minnesbankarna *hmm* uj han är ny *hehe*

( för er som inte klarar av att tolka dålig ironi eller Hattiska så förstå att allt jag vill säga är att musen ser ut att vara en del av sidan och anser jag kan så förbli tills något coolare eller roligare eller säsång anpassat dyker upp )
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Ja, men ni får det att låta som att maskoten är något alldeles självklart, som alltid har funnits där.

För oss är maskoten någonting självklart, vi har bara inte visat den för omvärlden. Den var faktiskt på väg fram redan för ett år sedan, men var väl för blyg då...

/Azagthoth
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"För oss är maskoten någonting självklart, vi har bara inte visat den för omvärlden. Den var faktiskt på väg fram redan för ett år sedan, men var väl för blyg då..."

Jag tror han höll sig borta för att han glömde skicka sin önskelista till den gamle mannen med vitt skägg då ;-)

Riddaren - vet att musen glömde det


Även den bäste har dåliga dagar
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
<I>den gamle mannen med vitt skägg</I>

Näh! Du pratar om den där ädelstensbeklädda ninjaelefanten, Shan Gosigo. Ni vet, han som kommer med presenter åt barnen varje vintersolståndsfest. /images/icons/tongue.gif

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det är ju självklart, han har ju funnits med oss länge även om han, som Azagthoth säger, är lite blyg. Till årets julkalender har vi dock lyckats få med honom på bild och förhoppningsvis kommer han dyka upp igen nu när han fått se att så många tycker om honom.

Rent tekniskt så stod det inget om att den var ny eftersom det då blev så krystad mening och istället för att sitta och fundera på en bättre formulering så tog jag bort det.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nänä!

Bajsstocken ska de va! I katalonien så har ungarna en "bajsstock", en fet stock, ofta med ansikte påmålat, och en filt svept runt den, som dom matar varje dag fram till julafton. Då plockar dom fram varsin käpp och pucklar på stocken medans dom sjunger. Sen lyfter dom på filten och tar del av presnterna som stocken bajsat ut. (Fast om man är stygg kan den skita kol istället..) Dom har även skitande jultomtar (skitgubbar) som dekoration i krubban.


/*OBS!* Helt sant! *OBS!*

Arvidos. Bajs bajs bajs.
 
Top