Nekromanti Marvel stil

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tja, riktigt najs typisk comicstil, stiliserat men fint tecknat. Synd att du inte färglagt dem alla. :gremsmile: Nå, fint, enkelt men bra, så som comic ska vara enligt mig. Undrar dock vad det är för onaturlig ställning tjejen på sista bilden har, eller ser jag fel - hänger hon inte i luften?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Riktigt snyggt. Hon som hänger i luften är ett av de snyggaste ansiktena jag sett dig göra - mycket bra perspektiv på ögat, läpparna ligger helt rätt...

Jag tänker dock vara så fräck att jag påpekar ett par saker jag undrar om du tänkt på - jag kan såklart vara helt ute och cykla, jag kan inte rita så värst bra själv så ignorera allt jag skriver om du vill.

- Flera av bilderna visar en mycket tunn hals. Det blir inte fult eller så, men jag vet inte om jag associerar det till just marvel.

- Lövtjejens hals ser inte riktigt ut att ha böjt sig något när hon vridet på huvudet, så det ser en smula... onaturligt ut. Ämlarns snygga löv annars, dock.

- Ibland känns det som att dina munnar hamnar lite långt ner. Eller jag vet inte, kan det höra samman med att du ofta har ganska smala hakor i dina huvudformer?

- Har du testat att inte dra käklinjen ända bort till örat? Jag upplever att det kan hjälpa till att skapa en känsla av att huvudet faktiskt sitter fast på halsen.

Hoppas du tar ovanstående på rätt sätt =)


Det är roligt att se hur du utvecklats, och fortsätter utvecklas. De här är mycket bättre än de allra första du visade mig =)
 

Sollyx_UBBT

Veteran
Joined
21 Jul 2007
Messages
62
Location
Göteborg
solvebring said:
Tja, riktigt najs typisk comicstil, stiliserat men fint tecknat. Synd att du inte färglagt dem alla. :gremsmile: Nå, fint, enkelt men bra, så som comic ska vara enligt mig. Undrar dock vad det är för onaturlig ställning tjejen på sista bilden har, eller ser jag fel - hänger hon inte i luften?
Tackar jag har inte hunnit men de kommer säkert upp färglagda snart^^

nja tanken med den liggande tjejen är att hon har fötterna som stöd på botten och har ena armen som stöd på stenen. är inte van vid att göra "sexiga" poser får träna på det^^'
 

Sollyx_UBBT

Veteran
Joined
21 Jul 2007
Messages
62
Location
Göteborg
krank said:
Riktigt snyggt. Hon som hänger i luften är ett av de snyggaste ansiktena jag sett dig göra - mycket bra perspektiv på ögat, läpparna ligger helt rätt...

Jag tänker dock vara så fräck att jag påpekar ett par saker jag undrar om du tänkt på - jag kan såklart vara helt ute och cykla, jag kan inte rita så värst bra själv så ignorera allt jag skriver om du vill.

- Flera av bilderna visar en mycket tunn hals. Det blir inte fult eller så, men jag vet inte om jag associerar det till just marvel.

- Lövtjejens hals ser inte riktigt ut att ha böjt sig något när hon vridet på huvudet, så det ser en smula... onaturligt ut. Ämlarns snygga löv annars, dock.

- Ibland känns det som att dina munnar hamnar lite långt ner. Eller jag vet inte, kan det höra samman med att du ofta har ganska smala hakor i dina huvudformer?

- Har du testat att inte dra käklinjen ända bort till örat? Jag upplever att det kan hjälpa till att skapa en känsla av att huvudet faktiskt sitter fast på halsen.

Hoppas du tar ovanstående på rätt sätt =)


Det är roligt att se hur du utvecklats, och fortsätter utvecklas. De här är mycket bättre än de allra första du visade mig =)
Tackar ^^

bara för att man själv inte kan teckna betuder inte att man inte kan se felen >.< alla ser att stuies huvud ser ut som en amerikansk fotboll i famely guy.

-nej det har du rätt i krank-_- jag har försökt att träna bort det med trådhalsarna.

-hmm... nja du har säkert rätt men jag är rätt nöjd med den bilden just för hur helheten får henne att se ondskefull/ busig ut. men ja andra bilder som jag ska göra huvud på sned ska jag försöka göra som du säger^^

-det kan du ha rätt i har faktiskt inte tänkt på det. och ja jag avskyr att rita sådana breda rump hakor.

-ja det har jag ska jag vara ärlig så i skisserna ritar jag de alltid helt för att under bläckningen få linjerna att "passa in " så igentligen är tanken att jag ska lämna en öppning när jag bläckar.. men jag glömmer alltid bort det-_-

klart jag gör krank! du är som alltid en bra kritiker du pekar ut fel samtidigt som du ger tips^^

tackar man gör så gott man kan och man kan alltid bli bättre.
 

Sollyx_UBBT

Veteran
Joined
21 Jul 2007
Messages
62
Location
Göteborg
w176: Tackar!


McFisk:Tack! njä Marvelstilen har oftast mer skuggor i bläckningen om vi säger så här jag började med Marvelstil (då kopierade jag det nästan helt) men tyckte att det tog för lång tid. så jag la in min egen stil i marvel och förenklade den en del.

det att jag döpte den till Marvelstil är för att det är marvel som har varit mallen från början.
 

Sollyx_UBBT

Veteran
Joined
21 Jul 2007
Messages
62
Location
Göteborg
min pojkvän sa när han såg den "den ser ut som en 50 årig Poisen Ivy" -_-' jag blev så sur -Det är en Nymph!
 
Top