Marvel Snap

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Thanos är nog den som öppnar upp mest. Jeff är extremt mycket utility i det lilla. Werewolf by Night är helt galen och kommer rimligtvis att nerfas.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Thanos är visserligen en arketyp som jag inte har tillgång till, men har aldrig saknat den.

Zabu, Jeff och Iron lad tycker jag känns som riktiga nyttokort som jag saknar ganska ofta.
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Herregud så dålig metan är just nu - de pumpar ut denial och sätt att stoppa dig från att spela spelet. Alioth är värre än någonsin Leader, och är en ”I Win”-knapp. Ms. Marvel är en 4/15 (balanserat!) som gör Professor X omöjlig att kontra. Annihilus är precis lika tråkig att spela mot som alla kunde fatta i förväg, och Selene kommer att göra det ännu värre när hon kommer. Denial, denial, denial, och utan något sätt att göra något åt det. De hade inte kunnat göra spelet tråkigare om de hade ansträngt sig.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ja, det är inte alls bra och det kommer ingen OTA innan jul heller. Jag gillar verkligen inte Alioth och Anihilus. De är verkligen tråkiga att spela mot. Ms Marvel kommer nerfas direkt efter nyår skulle jag tro.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag orkar inte räkna på det, men jag undrar lite vad oddsen är förvatt spela 31 matcher med samma lek och inte dra lekens enda 1-drop en enda gång. :) Motorm är noga med att om man klättrat mer än kanske 15 nivåer med en lek så skall det helt enkelt ta stopp.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Jag testade att byta till en dålig lek - elementär Thanos - och fick genast mysigare matcher. Cerebro-5 är verkligen en gullig lek!
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Stor fix idag, bara vettiga saker. Och jag spelade redan med Ravonna Renslayer, så tack för den! Jag skulle ha nerfat Aliot precis tvärtom, men allt som försvagar är bra.

Sebastian Shaw ser stabil ut, och jag är principiellt för lekar som kör mycket småboostar till korten, som Okoye och Nakia.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Det var bra grejor, men ganska oväntat. Det slog inte mot någon av de mest dominanta arketyperna och bara mot ett av de problematiska korten.

Chavez kommer gå från mest spelad till mycket litet spelad. Mycket konstig förändring. Jag hade nog gjort om henne till 6/6 eller liknande.
Alioth är en helt okej nerf tycker jag.
Luke Cage.. Jag tror jag gillar den. Den var lite för kraftfull innan och är fortfarande spelbar.
Shadow king är mest meh. Inte dåligt.
Elsas nerf var väldigt grov men troligen inte fel. Nu funkar hon bara med Kitty och move.
Kitty var väl okej.
Ebony blade är jättestor. Jag måste spela discard nu, men måste vänta till jag har Black knight 26e dec.
Ravonna blev bättre helt klart.
Mind stone var kul! Måste fundera på den men den känns trevlig.
Spider man blev lite nerfad och är nu kanske lite svårare att spela med Storm. Inte jättestort dock.
Stegron känns större av någon anledning.
Juggernaut förstår jag inte alls vad det är för ändring tbh, men det är nog inte så stort.
Aero är riktigt intressant! Behöver prova henne igen.

Men mer noterbart: Ingen uppdatering för Werewolf, Shuri/Sauron, Loki-lekar, Ms Marvel, Evo, Annihiluis eller egentligen någon av de högpresterande lekarna.

Också intressant är att dataminers verkar ha hittat The Black Order. Några intressanta grejor däri helt klart.
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jaha, då var det dags att damma av Cosmo, Shadow king och Shang igen då. Jösses så dum Blob är. Världens mest auto-pilot:iga kort som gör att alla skall spela ramp igen. Skall bli skönt när den här veckan är över och hype:en lägger sig.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Rejäl update i dag.
IMG_0587.jpegStörst är väl Profesor X som.nu bör spelas mindre över lag och mer i Mr Negative, Werewolf som får hoppa mindre och Maximus som inte längre är Surfers bff. Den redan stukade Darkhawk fick sig en vinge till (asså en smäll, inte en extra vinge för hur skulle det se ut…) då Widow inte längre ligger bra på energikurvan och inte får hjälp av Ramona. Viper ligger heller inte så bra med Hood längre Och det blir lite stökigare att låna ut Havoc. Resterande har jag inte funderat på, men det kan bli kul,att testa Ronan nu.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Jag fattar inte hur de kunde tro att Martyr var en bra design som 1/4.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Hurra! Första gången över rank 90. 500 guld rakt ner i fickan. Använde en lek baserad på Ronan och Ms Marvel tillsammans med Iron Lad och Mystique.

Når ni infinite varje säsong?
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Hurra! Första gången över rank 90. 500 guld rakt ner i fickan. Använde en lek baserad på Ronan och Ms Marvel tillsammans med Iron Lad och Mystique.

Når ni infinite varje säsong?
Ha kört Infinite en gång, men brukar nöja mig med 70 annars och se till att få in mer Conquest i stället.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Ha kört Infinite en gång, men brukar nöja mig med 70 annars och se till att få in mer Conquest i stället.
Alright. Jag har tänkt att det är bra att nå 90 varje säsong just för guldet. Men det kanske är bättre att lägga tid i conquest. Har typ aldrig gjort det seriöst. Gör du det för skoj eller är det lönsamt?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Alright. Jag har tänkt att det är bra att nå 90 varje säsong just för guldet. Men det kanske är bättre att lägga tid i conquest. Har typ aldrig gjort det seriöst. Gör du det för skoj eller är det lönsamt?
Att spela Conquest nog för att kunna köpa allt Credits och guld som går tycker jag är obligatoriskt.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag tycker det är ganska kul att spela just nu. Jag har massor med nya lekar och tycker de dyker upp med en lagom frekvens. Jag spelar Caiera zoo, Caiera evo, Skaar Black knight discard, Skaar Sauron, Selene Ravonna Anihilus, Ronan, Havoc Ms Marvel och lite Electro Blob. Tycker det finns en hel del kul att spela. Nu tror jag iofs att det kommer bli lite tråkigare med Caiera för att vara ärlig för nu är Blob ytterligare lite mer besvärlig att kontra...

Sedan vinner jag inte så mycket just nu kanske. Ligger på c:a 55% eller så och då är jag ännu på låg rank. Men det är kul att spela många olika lekar. Har harvat en hel del med samma under en tid.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Jag håller med, det är mycket variation både pga OTAs men också många nya kort. Det går inte spela samma hela tiden.

Men är lite sur över den planerade nerfen av MS Marvel enligt de läckta patch notesen. Den leken jag har bäst resultat med just nu kommer inte vara gångbar längre.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Ingen överraskning att en 4/15 fast bättre var liiitet för bra. Det här lär inte ens räcka.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Ingen överraskning att en 4/15 fast bättre var liiitet för bra.
Haha nejdå, det var väl väntat. Men jag hade nog hellre sett en annan typ av nerf. Ms marvel som en 4/2 +5 +5 eller en 4/4 +4 +4 eller nått sånt. Så som det görs blir spelet så begränsat och lätt för den andra spelaren att förutse.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Vad spelar ni för lekar nu? Normalt har jag en main och några andra för variation. Nu har jag ingen riktigt bra main.
 
Top