Marvel Snap

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Shadow king är verkligen fantastisk just nu. Han förstör så mycket för så många arketyper och är så fantastiskt tillfredsställande att spela, framför allt om man ser till att ha prio inför de senare rundorna. Jag har så mycket mmm-mmm-mmmmmh! moments med leken ovan! Ingen Limbo effekt med Snowguard, ingen stor sista runda med Wave, ingen stor Angela/Bishop/Collector/Red skull med Shadow king etc etc. Mycket kul saker.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ja ni... Elsa Bloodstone är ett sådant där kort som jag känner att det kommer vara season pass-kort och sedan kommer nerfas ganska hastigt ned till +2 eller så. Kitty, Angela och Bishop har en rätt kraftfull ny lekkamrat.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Har spelat en del med Elsa nu och jag tror jag hade fel. Det är ett bra kort helt klart, men inte riktigt så bonkers som jag först tänkte.

Sedan kan man undra vad i hälsporre de tänkte med ändringarna på Cable, Maria Hill och Mantis... Det känns till 100% som att de är missnöjda med förmågorna på Mantis och Cable och skall designa om dem helt för jag har mycket svårt att se att de skulle få mycket spel nu. Och Maria är nu plötsligt betydligt bättre.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,069
Eftersom mina standardlekar mår litet dåligt i metat och jag saknar de nyaste OP-korten eftersom jag är f2p, så plockade jag fram min gamla Patriot-lek, och den går helt fantastiskt. I vanlig ordning är det svårt att säga om det är metat eller matchmakern som gör det bra, men det funkar i alla fall strålande - struntar helt i folks vanliga counters (MMM, Cosmo, Armor), och man ser inte många Enchantress nu.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Eftersom mina standardlekar mår litet dåligt i metat och jag saknar de nyaste OP-korten eftersom jag är f2p, så plockade jag fram min gamla Patriot-lek, och den går helt fantastiskt. I vanlig ordning är det svårt att säga om det är metat eller matchmakern som gör det bra, men det funkar i alla fall strålande - struntar helt i folks vanliga counters (MMM, Cosmo, Armor), och man ser inte många Enchantress nu.
Ja, Patriot är nog en av de mer robusta lekarna över tid. Tror dock det finns risk att du får det lite tuffare i närtid dock med Man-Thing som skall sänka de smås power och en högre närvaro av Rogue och Enchantress för att kontra Luke Cage.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,069
Rimliga fixar den här veckan - Alioth behöver nerfas hårdare än så här, förstås, men ett steg åt rätt rikting. Ska testa bounce med Forge och Black Widow.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ja, de var bra tycker jag. Blev förvånad hur mycket jag upplever att den extra -1:an på Widows bite svider. :) Men Forge med kostnad 1 är ganska stort även med den minskade power:n. Bra ballansering.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,069
"Box a brawler and brawl a boxer" heter det ju, och efter att ha märkt hur bra en alldeles vanlig gammal Patriot-lek utan krusiduller gick, bestämde jag mig för att testa om det i dagens klimat av komplexa lekar och hyggligt med counters gick att spela en maximalt traditionalistisk Thanos-lek utan särskilda styrkor, avancerade kombon eller uppenbara svagheter, med satsning på kort av hög kvalitet generellt.

Det gör det (i alla fall på mellannivåerna) - att bara ha med allmänt stabila kort gör att det är nästan omöjligt att dra riktigt dåligt, så man får oftast ett i alla fall OK parti, och man rycker på axlarna åt saker som MMM. Genom att vara så snabb får lekar med Galactus och Professor X problem att få bli störst till att börja med, och jag slår rutinmässigt Shuri-lekar med Shang-Chi och prioritet - en Shang-Chi som man faktiskt alltid har tid att spela för att man inte behöver få ut ett kombo si stället är galet kraftfull . Reality Stone för att oväntat bryta Limbo eller Mindscape är alltid en höjdare.

1: Kitty Pryde
2: Angela, Okoye, Scorpion
3: Bishop, Jean Grey, Nakia, Beast
4: Shang-Chi, Ka-Zar
5. Blue Marvel
6: Thanos

De kort som inte känns så spikade är Beast och särskilt Jean Grey. Självklart borde leken innehålla Elsa Bloodstone, men jag spelar f2p, så det får vänta. Ska testa Jean Grey -> Shanna eller Mysterio - det kan bli litet trångt, men man kan alltid skippa att spela på trånga bräden. Med Mysterio borde man också börja funder på Forge.

Leken dör förstås horribelt mot Killmonger, men det är inte vanligt ändå. Blir det för jobbigt kan man överväga en Armor.
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,069
Gårdagens uppdatering kunde lika gärna ha varit gjord för att förbättra min Negative Panther-lek. MMM nerfad, Wave nerfad, Och Ravonna Renslayer gjord perfekt åt mig (ersätter Zabu).

Nu vill vi bara se en rejäl Alioth-nerf också.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ja, den var klockren för din lek helt klart. Det var för övrigt en väldigt stor uppdatering och tillsammans med den senaste veckans uppdatering och tillägget av Werewolf by night så är det i mångt och mycket ett helt nytt spel känner jag. Det är dags att plocka fram Cosmo och Shang igen för Ravonna och Surfer kommer vara precis överallt och Sauron-lekarna är fortsatt jättestarka. Och jag har spelat massor med move Werewolf och när jag drar korten för den så är den enormt stark.

Och himmel och plättar, de gjorde Negasonic inte bara spelbar utan makalöst bra på gränsen till overpowered. Alioths lillasyster, någon?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,069
Och himmel och plättar, de gjorde Negasonic inte bara spelbar utan makalöst bra på gränsen till overpowered. Alioths lillasyster, någon?
Superolika beroende på lek. Thanos eller X-23 ler bara i mjugg.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Är det någon mer som upplever spelet som nästan ospelbart just nu? Har iofs inte den senaste iphonen men upplever följande problem just när jag spelar Marvel SNAP: den blir väldigt varm och laddar ur fort, bilder läses inte in, spelet glitchar, spelet reagerar långsamt, spelet låser sig m.m.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Är det någon mer som upplever spelet som nästan ospelbart just nu? Har iofs inte den senaste iphonen men upplever följande problem just när jag spelar Marvel SNAP: den blir väldigt varm och laddar ur fort, bilder läses inte in, spelet glitchar, spelet reagerar långsamt, spelet låser sig m.m.
Hm, det har jag inte tänkt på. Det krashar ofta på min IPad och lite då och då på min Samsungmobil, men jag har nog inte tänkt på att de laddar ur fort. Men å andra sidan spelar jag oftast ganska korta rundor så det kanske inte hinner märkas...
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Hm, det har jag inte tänkt på. Det krashar ofta på min IPad och lite då och då på min Samsungmobil, men jag har nog inte tänkt på att de laddar ur fort. Men å andra sidan spelar jag oftast ganska korta rundor så det kanske inte hinner märkas...
Att mobilen blir varm och laddar up märker jag mest när jag spelar 5+ rundor på raken. Det är nog så att min mobil inte riktigt orkar med längre :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,069
De har verkligen slarvat med utveckling och tester på sista tiden - appen är buggig på ett vis den aldrig varit förr, och de fick krypa till korset om usel spelbalanstestning i senaste uppdateringen.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ja, håller med. Men de har fokuserat på att få ut nytt content vilket är kul tycker jag och att ombalansera kort kontinuerligt håller spelet levande.

Sedan kan man med fördel vara lite syrlig över att livstiden på säsongskorten som man betalar riktiga pengar för inte ens överlever i det skicket över hela säsongen...
 
Last edited:

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Här är korten jag saknar nu:
  1. Spider ham
  2. Howard the duck
  3. Nico Minoru*
  4. Ravonna Renslayer
  5. Zabu*
  6. Jeff*
  7. Negasonic teenage warhead*
  8. Werewolf by knight*
  9. Daken*
  10. Gladiator
  11. Man-thing*
  12. Pheonix force*
  13. Stegron*
  14. Iron lad*
  15. Spider-man 2099
  16. Kang
  17. Lady deathstrike
  18. Legion
  19. Galactus*
  20. Thanos*
De markerade med stjärna är kort jag tycker vore trevliga att ha. Nu är det så att jag har 6000 tokens och funderar på vilket kort jag ska köpa. Jag vill ha ett kort som fungerar bra i metarelevanta lekar och som är ett allmänt bra kort som fungerar i många lekar. Jag tycker mig se att Iron lad är ett kort som används i många metarelevanta lekar, håller ni med om att det är det kortet jag borde satsa på? Vilket hade ni valt och vilka/vilket kort saknar du som ska skaffa härnäst?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ja, Iron lad är både väldigt bra och väldigt kul så den är ett bra val. Sedan är Zabu verkligen bra och Thanos är ju en hel arketyp helt på egen hand. Daken kommer i nästa spotlight tillsammans med Annihilus så den kan vara bra att försöka plocka upp där.

Sedan är Jeff strålande.
 
Top