Marvel Snap

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Quicksilver, Domino och America Chawes är bra för då får kan man garanterat spela ett kort av den storleken på rät runda. Det är sjukt irriterande att bara kunna spela ett enda litet kort när man har 3 energi eller så
Ja, och visst brinner energin inne om man inte använder den? Trodde först att den hängde med till nästa omgång.

Det borde väl vara bäst strategiskt att spela ett kort som kostar lika mycket som energin man har? Om man inte kan få till någon bra cocktaileffekt genom att spela något billigare såklart.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Ja, och visst brinner energin inne om man inte använder den? Trodde först att den hängde med till nästa omgång.

Det borde väl vara bäst strategiskt att spela ett kort som kostar lika mycket som energin man har? Om man inte kan få till någon bra cocktaileffekt genom att spela något billigare såklart.
Ja, exakt. Eller att spela flera små kort om man har kort som ger bättre boosts till fler kort. Att låta energin brinna inne är typ bara bra om man får bonusar för fler kort i handen eller om man har Sunspot som blir starkare av det.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Jag gick över från Wong-reveal till Move idag. Den är mycket mindre ömtålig, känns det som. Saknar bara Miles Morales.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Har börjat spela för ett tag sen och har noll koll på vad jag gör men jag har iaf lyckats vinna 3/4 av alla matcher jag kört.

Spelet är iaf riktigt underhållande
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Quicksilver, Domino och America Chawes är bra för då får kan man garanterat spela ett kort av den storleken på rät runda.
Ja, jag har dem i min lek också. Tycker just det där att ha ett garanterat 1 och 2 drop är rätt bra för att kunna driva motståndarens lite.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Ja, jag har dem i min lek också. Tycker just det där att ha ett garanterat 1 och 2 drop är rätt bra för att kunna driva motståndarens lite.
Känner inte att ett 1 drop är jättebra att garanterat ha. Två power utan ability känns inte ett kort bättre än pass runda ett.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Känner inte att ett 1 drop är jättebra att garanterat ha. Två power utan ability känns inte ett kort bättre än pass runda ett.
Nej, håller med. För mig så kombar den lite med Wolfsbane i min "kurva" men den är absolut ingen must. Men ännu så länge så suger jag på det här spelet. :) Det går segt på den nivå som jag är nu och jag förlorar kanske var fjärde match nu när jag spelar mot riktiga motståndare snarare än en massa kassa bottar... :)
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
En grej som kanske är helt uppenbar men som tog ett tag innan det klickade för mig är följande insikt:

Det är en nackdel för dig att ha kort på bordet.

Såhär: kort på bordet gör inget i sig (oftast). Målet med spelet är ”vinn två lanes”, inte ”ha flest kort på bordet tidigt”.

Om du har en lek/strategi/uppsättning modifiers som tillåter dig att vänta in och se var motspelaren lägger sina kort så har du fördel - om motståndaren bränner sitt krut på en lane (och den inte har synergier med andra) så har du en stor fördel på de två andra.

Därmed: jag är inte heller ett stort fan av korten som alltid dras en viss runda - helt enkelt för att jag ofta vill spela ut kort efter att jag ser var motspelaren har sina.

Sedan finns ju undantag - jag har en lek som bygger på att *bara* ha billiga kort som boostad av tarzan och blåa stålmannen. Där är det mer att jag bara spammar alla lanes och hoppas på att min motståndare sprider sig för tunt.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Ja, så är det absolut. Men sedan är det också en fråga om signalvärde. Om en lane är vunnen av mig så behöver jag bara vinna en av de andra medan min motståndare behöver vinna båda. Jag kan fokusera mina dyrare kort på en av de kvarvarande lane:sen. Sedan blir många av de där korten som boostas av att motståndaren spelar i samma lane eller som ger minus på alla i samma lane lättare att spela om man bara har två att fokusera på.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Tillbaka i Wong-Reveal. Pushade hårt för att få CL 1000 innan uppdateringen, och uppe i ranking-level 73 i samma veva.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Det borde väl vara bäst strategiskt att spela ett kort som kostar lika mycket som energin man har? Om man inte kan få till någon bra cocktaileffekt genom att spela något billigare såklart.
Jag spelar hellre 2+3 än någon med 5 i kostnad och jag spelar hellre en 1+5 än någon med 6 i kostnad. Just för att få mer manöverförmåga.

Om vi bortser från alla powers, givetvis.

Jag kände att sexorna inte var värda besväret och blåa stålmannen (+1 på alla kort) var så otroligt bra. Då kan jag sätta ut någon med power 3 (1 kostnad, 2 power + 1 för stålmannen) och kunna vända en "nära förlust" till "nära vinst" samtidigt som jag säkrar vinsten med stålmannen på ett annat ställe.

Bästa lekarna jag hade, på lägre nivåer, var de som hade kostnader 1-3 och sedan hade jag några på 5, så att jag kunde välja bäst 5-kort utifrån situation. Jag har säkert 40-50% "kostnad 1"-kort, just så att jag kan spela dem tillsammans med 5-korten, helst är Antman 1-kortet.

Spindelkvinnan, Klaw och blåa supermannen kontrollerar fältet väldigt bra i slutskeden då jag får mycket valmöjlighet.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Rank 47 nu. Infininaut är the shit alltså!
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Spindelkvinnan, Klaw och blåa supermannen kontrollerar fältet väldigt bra i slutskeden då jag får mycket valmöjlighet.
Kan varmt rekommendera Namor + Klaw. Inte blir det sämre med en Spectrum ovanpå det heller.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Kan varmt rekommendera Namor + Klaw. Inte blir det sämre med en Spectrum ovanpå det heller.
Funkar Namors förmåga fortfarande om man lägger Hulkbuster på honom?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Hulkbuster har en väldigt speciell finess också, som inte alltid är helt lättolkad - kortet den mergar med "ärver" en del egenskaper. Så om du spelar Hulkbuster mot ett kort i Danger Room kan det kortet nu gå sönder med 25% chans efter merge, och om du spelar Vulture/Iron Fist/Hulkbuster (på Vulture) kommer Vulture att flytta sig efteråt. Det här är absolut verksamhetskritiskt att ha koll på i Move-lekar.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Om någon missade det: spelet hade tekniska problem för ett par dagar sedan, och som kompensation skickade de ur ett paket med guld till vissa (alla?) spelare.

Du behöver kolla i dina meddelande och/eller klicka på ”nyheten” som flyter förbi i en av menyerna för att få guldet. Och du har två veckor på dig (räknat från 2 december).
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Senaste avsnittet av podden ” three moves ahead “ pratar om snap.

Så om du inte är mätt på snap av att spela och snacka om det på wrnu så kan du lyssna på nördar prata snap i en timme :).

 
Top