Marvel Snap

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Hur brukar ni tänka på att spela kort i lanes som inte är avslöjade ännu?

Å ena sidan: det är en möjlighet att få in ett kort på ställen som låses ner (death domain och liknande). Å andra sidan: du kan lägga ett kort på ett ställe som skulle vara bättre för andra kort, eller som är direkt dåligt (som ett svagt kort i det där stället som ger dig -1 i power per runda, eller det där stället där bara ett kort får vara).
Jag gillar inte att göra det, men gör det om lansen jag ser är dåliga eller omöjliga att spela i. Jag har Scarlett Witch i leken som en back upp ifall en lane är för kass, men inte säker att man får henne/kan spela henne
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Hur brukar ni tänka på att spela kort i lanes som inte är avslöjade ännu?

Å ena sidan: det är en möjlighet att få in ett kort på ställen som låses ner (death domain och liknande). Å andra sidan: du kan lägga ett kort på ett ställe som skulle vara bättre för andra kort, eller som är direkt dåligt (som ett svagt kort i det där stället som ger dig -1 i power per runda, eller det där stället där bara ett kort får vara).
Jag föredrar att spela där jag vet, men ibland funkar det inte. Jag behöver också minst ett "bra" ställe att spela combot på, så ser jag ett sparar jag det och spelar småkorten där det inte är lika viktigt.

Med White Tiger kan jag också få ut kort i blockerade Locations, så det gör inte lika mycket (ren fördel på vissa vis)om Sanctum Sanctorum eller Death's Domain dyker upp.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
I praktiken skulle du behöva bygga en massa olika rätt suboptimala lekar för att få såpbubblor för att uppgradera alla dina kort en gång. Osäker på om det är värt besväret.
Counter-point: jag kikade, och det var bara omkring 5-6 kort som var på lägsta nivån i min samling. Så jag byggde en lek av dem - och har kul och vinner faktiskt en och annan match!


# (1) Ant Man
# (1) Sunspot
# (1) Nightcrawler
# (2) Forge
# (2) Scarlet Witch
# (3) Cosmo
# (3) Groot
# (4) Sandman
# (4) Enchantress
# (4) Warpath
# (5) Vision
# (6) The Infinaut
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Jag kör ofta ut nightcrawler i en lane där jag inte vet, kan nästan alltid flytta han om det behövs. Man brukar också då dodgea mantis eller rocket racoon buffar
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
# (1) Ant Man
# (1) Sunspot
# (1) Nightcrawler
# (2) Forge
# (2) Scarlet Witch
# (3) Cosmo
# (3) Groot
# (4) Sandman
# (4) Enchantress
# (4) Warpath
# (5) Vision
# (6) The Infinaut
Sandman känns som det enda riktigt suspekta kortet här.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Sandman känns som det enda riktigt suspekta kortet här.
Ja, det kortet är enbart dövikt i den leken. Hade det kostat en mindre energi och haft lite mer styrka så hade det kanske, kanske, fyllt en nisch i leken - spela ut runda tre, och begränsa lite mer för motspelaren i runda fyra och fem (där jag helst inte ska spela kort pga. infinaut runda 6 (eller 5 om det finns boostar på plan som låter mig göra det).

Men som det är nu har jag väldigt svårt att se när man skulle vilja spela kortet.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Hade Sandman varit 3/2 hade jag nog testat, ja - planen är att spela ett kort vardera i runda 4, 5 och 6.

Han funkar inte ens i en Mr. Negative-lek (där kostnad mot power ser bra ut), eftersom man vill kunna hälla ur sig kort sista rundorna,
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Magik (som också är alldeles för dyr) och Sandman hör nog till de kort jag ser allra minst ofta.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Jag körde en anti-fun lek ett tag. Hela målet var att förstöra för motståndaren.

Den var inte jättebra.
Den körde sandman ett tag men fyllde verkligen ingen funktion.

Så här ser den ut nu

# (1) Elektra
# (1) Iceman
# (1) Korg
# (1) Yondu
# (2) Scorpion
# (2) Scarlet Witch
# (3) Storm
# (3) Cosmo
# (4) Shang-Chi
# (4) Spider-Man
# (5) Hobgoblin
# (5) Professor X
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiRWxla3RyYSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSWNlbWFuIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJLb3JnIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJZb25kdSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU2NvcnBpb24ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlNjYXJsZXRXaXRjaCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3Rvcm0ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkNvc21vIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJIb2Jnb2JsaW4ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlNoYW5nQ2hpIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJQcm9mZXNzb3JYIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTcGlkZXJNYW4ifV19
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.


Som sagt, den är kul för att man ser folk retreata ganska ofta... men inget för att klättra i ranking
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Jag hamnar runt 66 i ranking med min lek, men har inte kommit över 70 ännu. Saaknar några kort jag i alla fall skulle vilja testa.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Jag skulle fundera på Enchantress här, om du har henne.
Körde henne faktiskt först,men upplevde sällan att jag fick nytta av henne, få körde ongoing.
Nu kör ju fler dino dubbel så då hade hon nog funkat bättre.
Körde leech ett tag också, men tog emot att spela en 5/3 bara för att sabba en 6 drop
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Jag skulle bara köra Leech om jag kunde pusha ut honom med Psylocke eller Electro.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Modifyern ”ego” är helt bananer. Den tar över kontrollen från *båda* spelare och bestämmer alla drag under matchen. Helt korkat. Jag älskar den.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Modifyern ”ego” är helt bananer. Den tar över kontrollen från *båda* spelare och bestämmer alla drag under matchen. Helt korkat. Jag älskar den.
Fick precis den! Helt galet! :D
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Modifyern ”ego” är helt bananer. Den tar över kontrollen från *båda* spelare och bestämmer alla drag under matchen. Helt korkat. Jag älskar den.
Fast kom ihåg att du fortfarande styr din snap. :)
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
nu har jag bara spelat sedan i fredags och är på collection level 78, men vad gäller Snap så snappar jag i de flesta av mina matcher. Jag spelar en relativt låg kostnad reveal Odin lek som egentligen inte är vidare bra men jag har varit för lat för att bygga om den…

Nu är min nivå låg antar jag så det är mycket kassa bottar gissar jag, men jag leder väldigt ofta flera locations runda 3 och har en del starka enkla kort i 4-6 så då känns det bra att snappa.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Hur tänker ni kring balansen mellan olika kostnader för kort i leken? Samt generellt när ni bygger leken?

Jag har spela sen igår. Vinner för det mesta men känner inte att jag har något tänk kring leken jag använder.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Modifyern ”ego” är helt bananer. Den tar över kontrollen från *båda* spelare och bestämmer alla drag under matchen. Helt korkat. Jag älskar den.
Agatha kortet gör samma sak! Fick det från the Hub! Wtf?!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Hur tänker ni kring balansen mellan olika kostnader för kort i leken? Samt generellt när ni bygger leken?

Jag har spela sen igår. Vinner för det mesta men känner inte att jag har något tänk kring leken jag använder.
Quicksilver, Domino och America Chawes är bra för då får kan man garanterat spela ett kort av den storleken på rät runda. Det är sjukt irriterande att bara kunna spela ett enda litet kort när man har 3 energi eller så
 
Top