Marvel Snap

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Jag vill pratmer om spelet så jag skapar en tråd.

Jag är rank 35 nu. Jag är kass på att veta när jag ska använda Snap.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,929
64 här, och jag vet fortfarande inte. :)

Men några saker:

1. Dubbla inte om det redan går bra synligt - det ger bara motståndaren en anledning att retirera.
2. Dubbla är farligt som fan - om motståndaren faktiskt har en bra hand är re-dubbling jättefarligt och kommer att sätta dig på pottan.
3. Bluffa funkar inte bra nog.
4. Bästa tillfället att dubbla är när du har en bra hand men det ännu inte syns på brädet. Får jag Wong/White Tiger/Odin i given ser det bra ut redan - de tre korten har chans att vinna ett parti på egen hand (och har - har vunnit rejält efter att inte ha spelat något de tre första rundorna och blivit snappad mot).
5. Location, location, location.
6. Ibland märker man att man spelar mot en AI. Då är det bara att dubbla på, den är fantastiskt dålig.
 
Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Rank 54, collection level 329.

Mitt ”dagens tips” är att det går att sortera dina kort efter ”möjlighet att uppgradera”. Det är säkert helt uppenbart för er, men jag har suttit mer än en gång och bläddrat igenom samlingen för att hitta kort som går att uppdatera.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
64 här, och jag vet fortfarande inte. :)

Men några saker:

1. Dubbla inte om det redan går bra synligt - det ger bara motståndaren en anledning att retirera.
2. Dubbla är farligt som fan - om motståndaren faktiskt har en bra hand är re-dubbling jättefarligt och kommer att sätta dig på pottan.
3. Bluffa funkar inte bra nog.
4. Bästa tillfället att dubbla är när du har en bra hand men det ännu inte syns på brädet. Får jag Wong/White Tiger/Odin i given ser det bra ut redan - de tre korten har chans att vinna ett parti på egen hand (och har - har vunnit rejält efter att inte ha spelat något de tre första rundorna och blivit snappad mot).
5. Location, location, location.
6. Ibland märker man att man spelar mot en AI. Då är det bara att dubbla på, den är fantastiskt dålig.
Hur märker man att det är en AI till skillnad från en random sexåring?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Och är det värt att lägga gratis valutan på att köpa uppgraderingar i shopen? Eller räcker det med de man låser upp under spel?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Är det värt att spela med kort med låg rarity för att låsa upp nya?
Det jag märkt är att jag har hur mycket boosters som helst men för lite credits för att låsa upp saker. Så bortom första nivån verkar det inte vara värt det ännu. Men det kan ändra sig med tiden.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Är det värt att spela med kort med låg rarity för att låsa upp nya?
Jag funderade lite på det ett tag. Om jag minns rätt så kostar den första nivån av ett kort 25 blåa tegelstenar, vilket ger dig 1 collection level, det vill säga, du får en collection level per 25 blåa tegelstenar.

Nästkommande uppgraderingar kostar fler tegelstenar men ger dig ockå fler collection levels. Här är ration 50 blåa tegelstenar per 1 collection level. Mitt högsta kort är "legendart", så jag har ingen aning om den ration stämmer även för högre nivåer.

Så, i teorin får du fler collection levels genom att uppgradera alla dina kort en gång jämfört med att uppgradera enstaka kort till högre nivåer.

I praktiken skulle du behöva bygga en massa olika rätt suboptimala lekar för att få såpbubblor för att uppgradera alla dina kort en gång. Osäker på om det är värt besväret.

(Också: herrejösses vad det finns räknare och metavalutor i det här spelet...)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Jag har nu både Devil Dino och Moon Girl. De är i en lek med Blue Marvel och Onslaught. Jag vinner mycket mer nu!

Jag hatar Onslaught från serierna så mycket, det är enda smolket i bägaren.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Devil Dino och moon girl är väldigt bra kompisar! Jag har en lek med de korten, och så en massa "dra kort"-kort och "the collector".
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Också: lite skönt att jag har noll relation till marvel, så jag kan bygga min däck helt utan att känna avsmak för karktärer som jag inte gillar :D
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,929
Är det värt att spela med kort med låg rarity för att låsa upp nya?
Ja. Eftersom du får 1 CP för 25 Credits från Common till Uncommon, är det det effektivaste viset att få högre CP (annars kostar det 100 cr för 2).
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Fritt fram för Red Skull/Arnim Zola? :)
Lätt. Den där Arnim Zola ser ut som en arg Modron med lustig hatt (som jag i sin tur bara känner till från Planescape: Torment). Red Skull verkar vara skeletor + nazism?

Zola skulle vara fin i min "destroy" lek. Red skull kanske som ett bra kort att avsluta med för att snipe:a en lane.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Lätt. Den där Arnim Zola ser ut som en arg Modron med lustig hatt (som jag i sin tur bara känner till från Planescape: Torment). Red Skull verkar vara skeletor + nazism?

Zola skulle vara fin i min "destroy" lek. Red skull kanske som ett bra kort att avsluta med för att snipe:a en lane.
Det är exakt Red Skull!:ROFLMAO:

Zola är Hitlers super rasbiolog. Viper finns också, hon är en nazist hon med. Och Crossbones… Så man kan alltså bygga en nazi lek?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Hur brukar ni tänka på att spela kort i lanes som inte är avslöjade ännu?

Å ena sidan: det är en möjlighet att få in ett kort på ställen som låses ner (death domain och liknande). Å andra sidan: du kan lägga ett kort på ett ställe som skulle vara bättre för andra kort, eller som är direkt dåligt (som ett svagt kort i det där stället som ger dig -1 i power per runda, eller det där stället där bara ett kort får vara).
 
Top