Nekromanti Marvel figurer i regelböckerna.....

Bail

Veteran
Joined
28 Aug 2003
Messages
71
Location
vilhelmina
Är det bara jag eller är det så att man hittar marvel figurer lite här och där i regelböckerna till diverse rollspel?

I eon (upplaga 2och3) så hittade jag spindelmannen, Thing och juggernaut i fältslagsbilden (skulle inte förvåna mig om jag fann fler) i stridskapitlet i regelboken,

och i drakar och demoner v.3 chronopia upplagan hittade jag också spindelmannen i stridskapitlet...

Är det någon fler som har upptäckt detta i andra rollspel?

om ni inte tror mig, titta noga så hittar ni dom!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Just det där är (var?) lite av Michael Gullbrandssons signum. Det är han som har tecknat båda bilderna som du refererar till. Det finns dessutom fler i hans Eon-illussar - du har texempel missat Wolverine i fältslagsbilden du refererar till, och Spidde finns med lite här och var i de stora helsidesbilderna.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Jag raddade upp alla jag hittade i DoD...

...och det inlägget finns att läsas här..

/Han som minns det inlägget från sin barndom på forumet
 

Bail

Veteran
Joined
28 Aug 2003
Messages
71
Location
vilhelmina
okeeeej? vad menar du med var Mikael G.s? har han slutat eller?

lite udda sig egentligen....
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"vad menar du med var Mikael G.s? har han slutat eller?"

Jag har inte sett några sådana hyss från MiG på senare tid, så jag vet inte om han har slutat.

"lite udda sig egentligen...."

Egentligen inte. Jag tror att alla tecknare har lite hyss för sig när vi inte märker det.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,922
Location
The Culture
Det finns dessutom fler i hans Eon-illussar - du har texempel missat Wolverine i fältslagsbilden du refererar till, och Spidde finns med lite här och var i de stora helsidesbilderna.
Om det är den bilden jag tror så är den mest uppenbara Marvel-figuren (och den som de flesta missar) Hulk. Han står med ryggen till och krossar en skalle.

/tobias
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Är det någon fler som har upptäckt detta i andra rollspel?

Tja, jag har gjort några... Inte just superhjältar från Marvel, men både Swamp Thing och grodan Kermit finns med i Världsboken till Khelataar (Kermit är fö så väl dold att jag inte lyckas hitta honom själv längre). Solomon Kane figurerar i Gondicas regelbok, och Lucky Luke är med i Westernboken - fast det är en gammal bild av Håkan Jonsson som jag gjorde en ny version av.

Jag har gjort en del såna bilder i speltidningar också; i ett par nummer av Sverox slåss bl.a Doc Savage mot nottiozoer i Lemuria, och ett Artemisiskt rymdmonster förföljer Allan Kämpes flickvän Eva Larsen (som är där med nån snubbe som ser ut som en blond Rip Kirby, fast det var inte avsiktligt).

--
Åke
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Aaarrrg!

Det här är ju skitspännande och så har jag inte böckerna ifråga!

Kan inte någon scanna och posta de relevanta bilderna (Naturligtvis nedskurna så att bara de relevanta bitarna är med och eventuellt i så låg upplösning att de inte går att använda till något vettigt, alternativt med en vattenstämpel tvärs över. Vi vill inte bryta några lagar i onödan.)?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Gör det ??

HuH ??
Jaha, där ser man !! :gremconfused: Det har jag misst helt tror jag bestämmt !! :gremshocked:
Jaja, får väll ta & kolla lite nogrananre i nämda böcker !!
 
Top