Presentation Martin Rundkvist

mrund

Kummelgast
Född 1972 tillhör jag den första Drakar och Demoner-generationen och spelade aktivt 1984-1997. Till yrket är jag nordisk arkeolog och bor gör jag i Nacka.

Efter småbarnsåren har jag samordnat ett brädspelsgäng sedan 2008 och en rollspelsgrupp sedan 2020. Hittills har vi spelat:
  • Ashen Stars
  • Swords of the Serpentine
  • Delta Green
  • Mutant År N0ll
  • Drakar och Demoner 1985
  • Brindlewood Bay
  • Western
  • Nordiska Väsen

Hej! Jag är rätt ny här, men jag har i alla fall pluggat nordisk arkeologi på SU för en herrans massa år sedan. Det var så himla kul.

Hej! Jag är rätt ny här, men jag har i alla fall pluggat nordisk arkeologi på SU för en herrans massa år sedan. Det var så himla kul.
Bästa ämnet! Inte bästa försörjningsmöjligheterna. Men om man går in i det med attityden att "Jag pluggar buto-dans på heltid i ett år nu innan jag börjar göra mig själv anställningsbar", så kan jag rekommendera det!

Välkommen mrund.

Får man ställa frågan till en arkeolog vilken av alla Indiana Jones filmerna det är som är mest "korrekt" med verklighetsglasögonen på?

Kul! Är det du som letar fibulor på visby, eller blandar jag ihop forumets nordiska arkeologer

Uppskattar din tråd om Delta Green. Du verkar ha ett fint BRP och Gumshoe-fokus i dina spel

Välkommen mrund.

Får man ställa frågan till en arkeolog vilken av alla Indiana Jones filmerna det är som är mest "korrekt" med verklighetsglasögonen på?
Tack! Jag har bara sett två. Indy gör vad jag vet aldrig överhuvudtaget någonting som verkliga arkeologer gör. Men han har lärt oss alla en viktig sak, och det är att det ingår i yrket att slå nazister på käften!

Kul! Är det du som letar fibulor på visby, eller blandar jag ihop forumets nordiska arkeologer

Uppskattar din tråd om Delta Green. Du verkar ha ett fint BRP och Gumshoe-fokus i dina spel
Jag har klassificerat en och annan gotländsk fibula genom årtiondena, ja! Senast nu i april.

När man är uppvuxen med DoD 1982 och 1985, och har återvänt till rollspelen genom att spelleda alla publicerade äventyr till Ashen Stars, då får man min attityd till rollspel.

Back